Przekaz na żywo prosto z firmy

opublikowano: 22-03-2017, 22:00

Streaming i nagrywanie — to nie tylko skuteczne narzędzia działań marketingowych, ale też sposób na prowadzenie efektywnego i nowoczesnego biznesu.

W polskich organizacjach coraz większą rolę odgrywa „streaming” — metoda przesyłania informacji w postaci ciągłego strumienia danych, umożliwiająca natychmiastowe oglądanie materiałów wideo. Potwierdzają to wyniki badania opublikowanego przez Offon Agency opisujące popularność oraz sposoby wykorzystania wideo w działaniach marketingowych polskich firm. Okazuje się, aż 73 proc. respondentów planuje wykorzystać wideo w swoich działaniach marketingowych w perspektywie kolejnych dwóch lat, a prawie 59 proc. z nich jest zdania, że stanowi ono formę komunikacji najbardziej dopasowaną do potrzeb klienta. Warto jednak zauważyć, że wideo to nie tylko przekaz służący do promocji marek i firm w sieci. Zaawansowane systemy streamingu i nagrywania znajdują również zastosowania wewnątrz przedsiębiorstw. Jednym z przykładów ich wykorzystania mogą być szkolenia.

— To narzędzia, które działają, wykorzystując centralny serwer nagrywający i udostępniając nagrania przez sieć IP, dlatego w przypadku braku możliwości osobistego uczestnictwa pracowników w szkoleniu czy na wykładzie istnieje możliwość, aby w czasie rzeczywistym śledzićjego przebieg. System nagrywania i streamingu pozwala też odtworzyć szkolenie w dogodnym momencie, poprzez jego zapis, a następnie udostępnienie np. na portalu korporacyjnym — mówi Piotr Pawlikowski z firmy MCX Telecom.

Ekspert dodaje, że wdrażanie nowych pracowników często wiąże się z poniesieniem przez pracodawcę znacznych kosztów. Właśnie dlatego coraz powszechniejsze stają się systemy wdrożenia, szkoleń i testów wiedzy wspomagane wcześniej nagranymi e-wykładami. Istotne informacje czy nowości w organizacji często są przekazywane w formie streamingu po to, aby wszyscy pracownicy, bez względu na to, gdzie się znajdują, mogli być ich odbiorcami.

Ponadto współcześnie dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości, wykorzystaniu gogli i transmisji obrazu w 360 stopniach każdy nieobecny w firmie pracownik może w pełni uczestniczyć w wydarzeniu.

— Transmisje z wykorzystaniem VR charakteryzują się przede wszystkim zwiększoną immersją, która znacznie podnosi poziom zaangażowania. Dzięki widokowi w 360 stopniach uczestnik ma możliwość „rozejrzenia się” po pomieszczeniu i skupienia swojego wzroku na tym, co obecnie jest dla niego istotne, a czego nie uchwyciłaby statycznie zamontowana kamera. Oznacza to, że dzięki VR wyniesie ze szkolenia więcej niż w przypadku standardowego streamu — dodaje Piotr Pawlikowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy