Przesyłki Amazona mają być bardziej ekologiczne

opublikowano: 19-02-2019, 16:20

Koncern Amazon, który wysyła miliony paczek rocznie chce być bardziej ekologiczny.

Internetowy gigant handlu detalicznego ogłosił właśnie, że do 2030 r. połowa wszystkich przesyłek będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.

Zobacz więcej

Przesyłki, paczki, sprzedaż online, Amazon

Bloomberg

Aby osiągnąć ten cel, amerykański potentat zużywać ma więcej energii odnawialnej, takiej jak energia słoneczna czy dostarczać więcej paczek przy wykorzystaniu elektrycznych samochodów dostawczych. Zamierza również „zmusić” dostawców do przerobienia ich opakowań na bardziej ekologiczne.

Podobne inicjatywy ogłosiło też wiele innych firm, w tym koncerny McDonald's i Coca-Cola, które generują dużo odpadów. Dzięki takim działaniom mają nadzieję przyciągnąć klientów zainteresowanych ekologią i środowiskiem.

Amazon nazwał swój nowy program "Shipment Zero". Gigant planuje po raz pierwszy w tym roku opublikować swój ślad węglowy.

Koncern  z siedzibą w Seattle stwierdził, że spędził ostatnie dwa lata na mapowaniu swojego śladu węglowego i poszukiwaniu sposobów na zmniejszenie zużycia węgla w całej firmie.

Osiągnięcie tego celu nie będzie łatwe, ale warto być skupionym i upartym w tej wizji, a my jesteśmy zdecydowani się ją zrealizować - powiedział Dave Clark, wiceprezes Amazon ds. operacji na całym świecie.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, MarketWatch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy