Przewoźnicy autobusowi łączą siły

Polonus konsoliduje oferty handlowe z MDA oraz Sindbadem. FlixBus zyskuje pięciu partnerów.

Bilet na przejazd autobusami różnych przewoźników dostępny w jednej kasie albo na platformie internetowej — taką ofertę szykują przewoźnicy autobusowi. PKS Polonus, przewoźnik zarządzający Dworcem Autobusowym Warszawa Zachodnia, podpisał porozumienie z Małopolskimi Dworcami Autobusowymi (MDA) oraz Sindbadem.

ZAGRZEWANIE DO KONKURENCJI
Zobacz więcej

ZAGRZEWANIE DO KONKURENCJI

Krajowi przewoźnicy nie oddadzą FlixBusowi pola bez walki. Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus, zachęcił krajowe firmy do zintegrowania oferty dla pasażerów i rozwoju kanałów sprzedaży. Fot. GK

- Dzięki temu będziemy mogli oferować bilety na około 3 tys. połączeń krajowych i zagranicznych na dobę — szacuje Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus.

Jacek Zieliński, dyrektor operacyjny MDA, zapewnia, że pasażerowie, rozpoczynając podróż, będą mogli kupić bilet na przejazdy przesiadkowe autobusami kilku przewoźników. Bilety będą dostępne w kasach dworcowych, na platformach Dworzec Online i SkyCash, a także w kioskach Ruchu.

Z dworców zarządzanych przez PKS Polonus oraz MDA będą korzystać nie tylko działający dotychczas w Polsce przewoźnicy. Dostęp do nich negocjuje też, rozwijający dopiero działalność, FlixBus. Michał Leman, dyrektor zarządzający spółki, twierdzi jednak, że jego bilety będą jedynie w kasach dworcowych, na platformach warszawskiej i krakowskiej spółki pasażerowie ich raczej nie kupią. FlixBus sprzedaje bilety we własnej sieci. Rozwija też flotę i pozyskuje kolejnych partnerów. Wczoraj podpisał porozumienie z pięcioma firmami. Są to przewoźnicy Follow me!, Voyager, E-bus, Inter oraz PKS Szczecinek.

Dzięki temu we flocie Flixbusa jest już ponad 120 autobusów. Większość należy jednak do głównego partnera, czyli PolskiegoBusa. Jego pojazdom zaczynają jednak kończyć się terminy eksploatacyjne i leasingowe. Michał Leman zapewnia, że nie podjęto jeszcze decyzji, czy będą wyłączane z ruchu, czy też zastępowane nowymi pojazdami PolskiegoBusa. Dodaje jednak, że z pewnością udział tego partnera we flocie zarządzanej przez FlixBusa będzie się zmniejszał. Niemiecka grupa woli bowiem mieć zdywersyfikowaną sieć partnerów działających na poszczególnych liniach. Negocjuje porozumienie z kolejnymi krajowymi firmami, ale chce też zawrzeć umowy z przewoźnikami działającymi na Ukrainie, by przywozić tamtejszych pracowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Przewoźnicy autobusowi łączą siły