Przewoźnicy autobusowi łączą siły

opublikowano: 21-03-2018, 22:00

Polonus konsoliduje oferty handlowe z MDA oraz Sindbadem. FlixBus zyskuje pięciu partnerów.

Bilet na przejazd autobusami różnych przewoźników dostępny w jednej kasie albo na platformie internetowej — taką ofertę szykują przewoźnicy autobusowi. PKS Polonus, przewoźnik zarządzający Dworcem Autobusowym Warszawa Zachodnia, podpisał porozumienie z Małopolskimi Dworcami Autobusowymi (MDA) oraz Sindbadem.

Krajowi przewoźnicy nie oddadzą
FlixBusowi pola bez walki. Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus,
zachęcił krajowe firmy do zintegrowania oferty dla pasażerów i rozwoju kanałów
sprzedaży.
Zobacz więcej

ZAGRZEWANIE DO KONKURENCJI

Krajowi przewoźnicy nie oddadzą FlixBusowi pola bez walki. Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus, zachęcił krajowe firmy do zintegrowania oferty dla pasażerów i rozwoju kanałów sprzedaży. Fot. GK

- Dzięki temu będziemy mogli oferować bilety na około 3 tys. połączeń krajowych i zagranicznych na dobę — szacuje Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus.

Jacek Zieliński, dyrektor operacyjny MDA, zapewnia, że pasażerowie, rozpoczynając podróż, będą mogli kupić bilet na przejazdy przesiadkowe autobusami kilku przewoźników. Bilety będą dostępne w kasach dworcowych, na platformach Dworzec Online i SkyCash, a także w kioskach Ruchu.

Z dworców zarządzanych przez PKS Polonus oraz MDA będą korzystać nie tylko działający dotychczas w Polsce przewoźnicy. Dostęp do nich negocjuje też, rozwijający dopiero działalność, FlixBus. Michał Leman, dyrektor zarządzający spółki, twierdzi jednak, że jego bilety będą jedynie w kasach dworcowych, na platformach warszawskiej i krakowskiej spółki pasażerowie ich raczej nie kupią. FlixBus sprzedaje bilety we własnej sieci. Rozwija też flotę i pozyskuje kolejnych partnerów. Wczoraj podpisał porozumienie z pięcioma firmami. Są to przewoźnicy Follow me!, Voyager, E-bus, Inter oraz PKS Szczecinek.

Dzięki temu we flocie Flixbusa jest już ponad 120 autobusów. Większość należy jednak do głównego partnera, czyli PolskiegoBusa. Jego pojazdom zaczynają jednak kończyć się terminy eksploatacyjne i leasingowe. Michał Leman zapewnia, że nie podjęto jeszcze decyzji, czy będą wyłączane z ruchu, czy też zastępowane nowymi pojazdami PolskiegoBusa. Dodaje jednak, że z pewnością udział tego partnera we flocie zarządzanej przez FlixBusa będzie się zmniejszał. Niemiecka grupa woli bowiem mieć zdywersyfikowaną sieć partnerów działających na poszczególnych liniach. Negocjuje porozumienie z kolejnymi krajowymi firmami, ale chce też zawrzeć umowy z przewoźnikami działającymi na Ukrainie, by przywozić tamtejszych pracowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Przewoźnicy autobusowi łączą siły