Przy omnichannel klienci wydają 15-30 proc. więcej

aktualizacja: 05-06-2018, 08:43

Człowiek lawiruje dziś między światem offline a online. Między tymi przestrzeniami poruszać się chce również jako konsument.

W ubiegłym roku zakupy online zrobiło 12,4 proc. Polaków, czyli więcej o 2,2 proc. w stosunku do 2016 r. - wykazał raport Barometr E-shopper 2017. Dla porównania: średnia europejska wyniosła 11,3 proc. 

Analiza pokazała ponadto, że w kraju po produkty z internetu sięgają głównie młode osoby (18-34 lat). Jest to grupa dość świadomych konsumentów, którzy oczekują szybkich i wygodnych zakupów. Z tego powodu, zamiast ograniczać się do jednego kanału sprzedaży, wolą balansować pomiędzy sklepami tradycyjnymi i online. Obecnie już 48 proc. tzw. Millenialsów robi zakupy za pomocą smartfonów.

Zmusza to marki, zwłaszcza te największe na rynku, do inwestowania w sieć połączeń między stacjonarnymi punktami handlowymi a sprzedażą w internecie. Dotyczy to zarówno sposobu poszukiwania produktów na rynku, jaki i form ich odbioru (np. click and collect, czyli “zamów online, odbierz w sklepie”). Ale to tylko podstawa, kolejne elementy wykorzystujące nowe technologie, w tym personalizację marketingową czy śledzenie aktywności zakupowej klientów, w praktyce zwiększają skuteczność sprzedaży. 

- Marka, która sprzedaje się w różnych kanałach, takich jak aplikacja mobilna czy internetowa platforma handlowa, to model wielokanałowy. Pełna integracja tych kanałów  prowadzi nas do strategii omnichannel. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez IDC, klienci omnichannel wydają 15-30 proc. więcej niż zwykli klienci wielokanałowi i wykazują większą lojalność w stosunku do ulubionej marki – zaznacza Wiktor Markiewicz, analityk rynku oprogramowania w IDC Polska. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Przy omnichannel klienci wydają 15-30 proc. więcej