Wynik EBITDA wzrósł o 31 proc. do 40,5 mln zl.
- Wyniki wypracowane w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku są wypadkową sprzyjającej koniunktury rynkowej, rosnącego popytu na opakowania, korzystnego miksu produktowego oraz dyscypliny kosztowej. Spodziewamy się utrzymania pozytywnych trendów rozwojowych także w 2020 r. - komentuje Andrzej Baranowski, wiceprezes BSC Drukarni Opakowań.
W ocenie zarządu BSC Drukarni Opakowań cel dwucyfrowego tempa wzrostu przychodów ze sprzedaży w całym 2019 r. przy atrakcyjnej rentowności wydaje się być niezagrożony.
W okresie I-III kwartał 2019 r. BSC Drukarnia Opakowań najwięcej opakowań sprzedała do klientów z branży kosmetycznej (53 proc. sprzedaży uzyskanej w ramach kategorii opakowania, usługi poligraficzne i towary w tym okresie) oraz spożywczej (32 proc. sprzedaży w ramach kategorii). Zamówienia dla farmacji miały z kolei 6-proc. udział, a pozostałe branże 9-proc.
BSC Drukarnia Opakowań w 2020 r. zainwestuje ok. 26 mln zł, a w ramach tego budżetu planuje zakup maszyn poligraficznych do nowego zakładu produkcyjnego. W nowo wybudowanej fabryce aktualnie funkcjonują dwie linie produkcyjne: maszyna arkuszowa i rolowa. Spółka spodziewa się, że docelowo w nowej hali pracować będzie pięć, a nawet sześć linii produkcyjnych, w zależności od potrzeb klientów, a co za tym idzie rodzaju maszyn. Firma oczekuje, że do końca 2021 r. inwestycja w nową fabrykę przełoży się na wzrost możliwości wytwórczych o 40 - 60 proc. Równolegle do wyposażania nowej hali unowocześniany jest już istniejący park maszynowy.
