Przychody koncernu Metro, piątego co do wielkości na świecie koncernu grupującego sklepy wielkopowierzchniowe, wzrosły w 2001 r. o 5,5 proc., były jednak niższe od i tak zredukowanych prognoz. Przychody ze sprzedaży wyniosły 49,5 mld EUR (173,25 mld zł), podczas gdy spółka oczekiwała wzrostu do 49,7 mld EUR (173,95 mld zł). W październiku spółka obniżyła prognozy sprzedaży z 50 mld EUR (175 mld zł) do 49,7 mld EUR (173,95 mld zł) z powodu słabych wyników sieci sprzedaży RTV Media Markt oraz domów handlowych Kaufhof w Niemczech. Metro potwierdziło natomiast, że zysk na akcję w 2001 r. wzrośnie o 10 proc. Co do planów na 2002 r., koncern zamierza zwiększyć udział sprzedaży zagranicznej do 50 proc. całości przychodów grupy.