Przychody PepsiCo poniżej prognoz. Słabnie popyt na słone przekąski

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-07-11 13:35

Przychody Pepsi Co w drugim kwartale nie spełniły oczekiwań analityków. Seria podwyżek cen doprowadziła do spowolnienia sprzedaży przekąsek i napojów gazowanych w USA, które są największym rynkiem spółki - przekazał w czwartek Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Pepsi podniosło ceny swoich produktów średnio o 5 proc. w kwartale zakończonym 15 czerwca.

Sprzedaż Frito-Lay North America, producenta Lay’sów i Doritosów należącego do Pepsi, spadła o prawie 1,3 proc. w ciągu czterech tygodni do połowy ubiegłego miesiąca.

Przychody Pepsi wzrosły w poprzednim kwartale o 0,8 proc. do 22,50 mld USD, analitycy oczekiwali 22,57 mld USD. W ujęciu skorygowanym spółka zarobiła 2,28 USD na akcję, co przewyższyło szacunki na poziomie 2,16 USD.