PDD jest właścicielem zarówno Pinduoduo, jak i Temu. Druga z aplikacji dokonuje prężnej ekspansji na rynkach zagranicznych. Na platformie oferowana jest szeroka gama produktów - najczęściej wyprodukowanych w Chinach - w bardzo niskich cenach. Od czasu uruchomienia w 2022 r. Temu stał się poważnym rywalem dla chińskiego Shein, a nawet Amazona.
Przychody PDD wyniosły 86,81 mld juanów (11,99 mld USD) w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Analitycy oczekiwali 75,66 mld juanów. Zysk wzrósł z kolei do 28 mld juanów z 8,1 mld juanów rok wcześniej.
Tanie e-commerce na fali
Chińscy konsumenci, którzy w dobie spowolnienia gospodarczego muszą oszczędzać, preferują obecnie budżetowe platformy zakupowe, takie jak Pinduoduo i Temu, czy Douyin od ByteDance, właściciela TikToka. W ubiegłym tygodniu Alibaba i JD.com odnotowali przychody przekraczające szacunki rynkowe. Spodziewają się również wzrostu zaufania klientów w tym roku.