Przyszłość rynku pocztowego

DI, DGP
opublikowano: 09-10-2009, 11:02

Przekształcenie Poczty Polskiej w spółkę akcyjną wywołało wiele dyskusji na temat rozwoju rynku pocztowego. Jedna z nich toczyła się podczas ostatniej konferencji „Rynek usług pocztowych w Polsce 2009”.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Poczty Polskiej SA, prywatnych operatorów oraz ich partnerów. A dyskusja chwilami była burzliwa - donosi "Polska Gazeta Transportowa".

None
None

O strategii rządu wobec Poczty Polskiej po procesie komercjalizacji mówił Maciej Świtkowski, dyrektor Departamentu Poczty w Ministerstwie Infrastruktury. Uzyskanie kapitału będzie możliwe - stwierdził - dopiero po upublicznieniu spółki, które nastąpi w bliżej nieokreślonej przyszłości. Jak podkreślił. koncepcja rozdzielenia procesów komercjalizacji i upublicznienia została podjęta świadomie, ponieważ tak duże przedsiębiorstwo jak Poczta Polska, które ma 95% udziałów w rynku przesyłek listowych, wymaga odpowiedniego przygotowania do wejścia na giełdę. Dyrektor zaznaczył, że nie przewidywana jest całkowita prywatyzacja tej spółki.

Pocztę Polską reprezentowała Alina Kępczyńska, dyrektor Biura Regulacji Prawnych. Mówiła ona na temat nie zawsze uczciwej konkurencji oraz o konieczności określenia rynku usług pocztowych i rynku KEP, a także prawa pocztowego i przewozowego. Największą przeszkodą w rozwoju PP jest według niej konieczność świadczenia usługi powszechnej, która generuje straty.

Niezależni operatorzy również byli widoczni podczas konferencji. Rafał Brzoska, prezes InPost, przedstawił nowy kierunek rozwoju swojej firmy, jakim jest e-commerce. W czerwcu spółka uruchomiła nową usługę Paczkomaty 24/7, w ramach której klienci sklepów internetowych, z którymi współpracuje operator, mogą odbierać towary zamówione on-line z wybranego przez siebie paczkomatu, przez 24 godziny i siedem dni w tygodniu. Dzięki tej usłudze In-Post wchodzi na zaniedbany rynek B2C. Ten kierunek rozwoju spółka wybrała w związku ze spadkiem wolumenu listów w ostatnich latach i wzrostem liczby paczek wysyłanych przez sklepy internetowe. Już w tym roku, mimo kryzysu, nastąpił 30-procentowy wzrost zakupów on-line. Do końca 2011 r. ma on wynieść 137%.

Na temat branży przesyłek ekspresowych, wobec liberalizacji rynku pocztowego, mówił Robert Sulich, prezes Forum Przewoźników Ekspresowych. Zastanawiał się nad tym, jak daleko ma sięgać regulacja branży.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, DGP

Polecane