PŚ wytworzy porcelanę ze znakiem Pierre Cardin
Porcelana Śląska podpisała kontrakt na produkcję serwisów ze znakiem Pierre Cardin. Warunki umowy umożliwiają wyrób 200 tys. sztuk porcelany łącznej wartości 0,9 mln zł. Katowicka spółka zamierza eksportować około 70 proc. tej produkcji.
Porcelana Śląska z Katowic, specjalizująca się w wyrobie porcelany, chce na początku 2001 r. rozpocząć produkcję serwisów, opatrzonych logo francuskiego projektanta mody Pierre’a Cardin.
Kontrakt z Francuzami
PŚ zawarła kontrakt z firmą, która posiada prawa do używania logo Pierre Cardin na porcelanie i szkle. Dla potrzeb kontraktu został opracowany nowy fason porcelanowego serwisu. Do tego zaprojektowano dziewięć dekoracji, które będą na nim umieszczane. Oprócz tego, na każdym elemencie serwisu znajdzie się logo Pierre Cardin.
— Warunki kontraktu zakładają produkcję 200 tys. sztuk porcelany, o łącznej wartości około 0,9 mln zł — mówi Marek Przybył, prezes PŚ.
Prezes Przybył nie chce jednak ujawnić, ile trzeba zapłacić za możliwość umieszczenia logo francuskiego projektanta na swoich wyrobach ani nazwy firmy, z którą zawarto umowę. Wiadomo natomiast, że katowicka spółka wydała około 50 tys. zł na zaprojektowanie i wdrożenie do produkcji nowego fasonu serwisu, jak również opracowanie dekoracji.
— Serwisy chcemy sprzedawać w krajach Europy Zachodniej. Szacujemy, że jedynie około 30 proc. produkcji znajdzie nabywców w Polsce — mówi Marek Przybył.
Firma prowadzi, również na zasadzie wyłączności, dystrybucję wyrobów niemieckiego przedsiębiorstwa Manufaktur Dresden.
Umowa z Niemcami
— Ta firma specjalizuje się w ręcznej produkcji unikatowych wyrobów z pogranicza rzemiosła i sztuki. Są to produkty z najwyższej półki cenowej. Liczymy na zainteresowanie wielu klientów. Mamy jednak świadomość, że nie będą to towary kupowane masowo — stwierdza Marek Przybył.
W marcu 2001 r. ruszyć ma natomiast produkcja wyrobów porcelanowych białych dla niemieckiego producenta.
— Nasze wyroby będą przechodziły końcową obróbkę w fabryce w Dreźnie. Docelowo będzie to jednostkowa produkcja wyrobów w 20 asortymentach. Obecnie trudno nam oszacować jej wielkość, gdyż będzie ona uzależniona od zapotrzebowania i konkretnych zamówień — tłumaczy Marek Przybył.
Dla dyplomaty
PŚ wytwarza obecnie około 2 tys. ton porcelany rocznie. Produkuje serwisy według 6 fasonów, na których umieszczone jest ponad 300 wzorów dekoracji. Około 80 proc. produkcji wysyłane jest na eksport, głównie do Włoch, Niemiec, Hiszpanii i Grecji.
Spółka Porcelana Śląska powstała w 1994 r. na bazie majątku zlikwidowanych Zakładów Porcelany Bogucice. Utworzyła ją Agencja Rozwoju Przemysłu z Warszawy, Górnośląska Agencja Przekształceń Przedsiębiorstw z Katowic oraz niemiecki udziałowiec B.G. Hofmann. Produkcja została uruchomiona w lutym 1995 r. Obecnie udziały w spółce skupione są w rękach B.G. Hofmanna, Pricket Holding NV, Agencji Rozwoju Przemysłu oraz Górnośląskiej Agencji Przekształceń Przedsiębiorstw. Pod koniec 1998 r. spółka podpisała umowę z Ministerstwem Spraw Zagranicznych na dostawę serwisów dla polskiej dyplomacji.