PSD wystartuje w przetargach

Tadeusz Markiewicz
opublikowano: 20-05-1999, 00:00

PSD wystartuje w przetargach

Akredytacja doradców idzie powoli

WIĘCEJ DLA KONSULTANTA: Nastąpi zmiana proporcji dystrybuowania profitów. Więcej będą otrzymywać doradcy, a mniej PSD — deklaruje Janusz Sytek, prezes PSD. fot. Marcin Wegner

Polska Sieć Doradców, spółka non profit powstała dwa lata temu, zamierza zintensyfikować działania związane z akredytacją konsultantów. Według Janusza Sytka, nowego prezesa, PSD przystąpi do przetargów na realizowanie projektów pomocowych, dzięki czemu spółka może przynieść więcej korzyści współpracującym z nią konsultantom.

Statutowym celem PSD jest tworzenie i wdrażanie programów, promujących sektor małych i średnich firm. Organizacja ta jest najbardziej znana z realizacji projektu akredytacji konsultantów, którzy mają wspierać ten segment przedsiębiorstw. Na razie akredytacja nie przyniosła zadowalających efektów. Janusz Sytek, prezes PSD, jest przekonany, że do końca roku ta sytuacja się zmieni.

— Polska Sieć Doradców potrzebuje akredytowanych konsultantów. Musimy przekonać ich, że nasza organizacja jest wartościowa i dzięki nam można będzie realizować znaczące projekty oraz normalnie zarabiać pieniądze. Jako PSD chcemy występować w przetargach na realizowanie projektów doradczych, związanych z wejściem Polski do Unii Europejskiej. W przypadku naszej wygranej, w ich realizacji będą uczestniczyć właśnie akredytowani konsultanci — tłumaczy Janusz Sytek.

Prezes PSD zamierza do końca roku akredytować stu doradców. Dzięki takiemu kapitałowi ludzkiemu, spółka będzie mogła skutecznie stawać do przetargów. Jak mówi Janusz Sytek, w pojedynkę konsultant miałby mniejsze szanse. Dużo większe ma PSD, które już takie projekty pomocowe realizowało m.in. dla Banku Światowego czy Polskiej Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Nasz rozmówca zaznacza, że w starciu z renomowanymi firmami doradczymi PSD nie miałoby zapewne dużych szans, ale one na szczęście, nie biorą udziału we wszystkich przetargach.

— Zauważamy, że rośnie zainteresowanie działaniami PSD ze strony młodych konsultantów. Uzyskanie przez nich akredytacji jest jedną z przepustek do wykonywania usług doradczych. Trzeba jednak zauważyć, że te osoby będą musiały przejść przez sito selekcyjne — mówi Janusz Sytek.

Podkreśla, że możliwa jest synergia działań Polskiej Sieci Doradców i projektu Firma 2000. Konsultanci mogliby wówczas korzystać ze szkoleń oferowanych w tym programie.

— To wszystko wypali, jeśli rynek dojrzał do akceptacji systemu akredytacji. Wierzę, że do poważniejszych przetargów staniemy pod koniec roku — dodaje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Markiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / PSD wystartuje w przetargach