PTM: opinie wystawców są podzielone

Marlena Kaczmarek
opublikowano: 2000-09-08 00:00

PTM: opinie wystawców są podzielone

Dzisiaj kończy się Poznański Tydzień Mody. Podczas jesiennej edycji imprezy pojawiło się znacznie mniej uczestników, niż w czasie analogicznej imprezy w 1999 roku. Opinie wystawców na temat PTM są podzielone.

Poznański Tydzień Mody zgromadził 882 wystawców z 24 państw, o 115 mniej niż w 1999 r. Zdaniem wielu z nich, nie były to targi udane. Wystawcy narzekali na brak rozmachu przy organizacji oraz niski poziom artystyczny imprezy. Moda na całym świecie związana jest ze swoistym show, a tego właśnie w Poznaniu zabrakło. Nie wszyscy uczestnicy targów wyjadą jednak z Poznania niezadowoleni. Dla większości, udział w imprezie miał na celu promocję firmy. Niektórzy z nich podpisali nawet korzystne kontrakty.

NOWE KONTRAKTY: — Sądzę, że powrót na targi był dobrą decyzją, a udział w nich przeszedł nasze oczekiwania. Przyjechaliśmy po nowych klientów i już pierwszego dnia pozyskaliśmy osiem nowych punktów dystrybucyjnych (większość w Wielkopolsce) — mówi Tadeusz Wawrzyniak, prezes łódzkiej Telimeny.

ZA MAŁO POKAZÓW: Głównym powodem, dla którego wzięliśmy udział w tych targach, był cel promocji i prezentacji firmy. Niemniej już pierwszego dnia zawarliśmy kilkadziesiąt umów z drobniejszymi odbiorcami. Poznańskiemu Tygodniowi Mody zabrakło jednak odpowiedniej aranżacji artystycznej i typowego dla targów mody show — twierdzi Michał Wójcik, wiceprezes zarządu krakowskiej Vistuli.

KRÓTKIE SHOW: Pokazy kolekcji jak zwykle cieszyły się powodzeniem, ale, zdaniem wielu wystawców, było ich zbyt mało,