Czytasz dzięki

PunkPirates sypnie grami

opublikowano: 08-06-2020, 22:00

Spółka, która skupia się na grach na urządzenia wirtualnej rzeczywistości, zapowiedziała pięć tytułów, z czego cztery ukażą się jeszcze w tym roku.

Notowany od 13 lat na GPW fundusz IQ Partners niedawno połączył się ze spółką z branży gier PunkPirates, zmienił nazwę i profil działalności. Teraz skupia się na produkcji gier na urządzenia do wirtualnej rzeczywistości (VR), a pierwotny biznes planuje wygasić, sprzedając udziały w spółkach portfelowych.

PIERWSZY SPRAWDZIAN:
PIERWSZY SPRAWDZIAN:
Za trzy tygodnie studio PunkPirates, któremu szefuje Leszek Krajewski, wprowadzi na rynek grę „Escape Room VR: Inner Voices”. To pierwszy tytuł, który ujrzy światło dzienne po fuzji studia z notowanym na GPW IQ Partners, który w jej wyniku przeobraził się w producenta gier.
Fot. GK

PunkPirates właśnie ogłosił zaktualizowany harmonogram wydawniczy, który zakłada wprowadzenie na rynek do końca pierwszego kwartału przyszłego roku pięciu gier. Wszytkie mają ukazać się w Oculus Store, Steamie i Viveporcie. Na pierwszy ogień pójdzie „Escape Room VR: Inner Voices”, której premiera zaplanowana jest na 30 czerwca. Cena gry będzie na poziomie 19,99 USD.

— Jesteśmy na etapie finalizacji prac nad grą i poprawiamy ostatnie błędy. W tym tygodniu pojawi się już strona gry na Steamie. Nie mamy jeszcze certyfikacji na Oculusa, ale mam nadzieję, że w połowie przyszłego tygodnia ja otrzymamy — mówi Leszek Krajewski, szef studia.

Gra to port na VR wydanej przez NoGravityGames (NGG) w 2017 r. gry „Inner Voices”. PunkPirates, wydając tę produkcję, chce przetestować portowanie tradycyjnych gier na VR. Koszty gry spółka szacuje na ok. 60 tys. zł. Na marketing spółka przeznaczy około 50 tys. zł. Umowa z NGG przewiduje, że większość przychodów ze sprzedaży gry, do momentu pokrycia kosztów produkcji, trafi do PunkPirates. Później do spółki ma trafiać 60 proc., a do NGG 40 proc. Z końcem sierpnia ma się odbyć premiera „Escape Room VR: COVID-19”. To również niskokosztowa produkcja, która powstała na silniku wydanej wcześniej „Escape Room VR Stories”. Jej cena w dniu premiery wyniesie 9,99 USD.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Chcemy wypuścić kilka gier i zobaczyć, jak to się sprawdzi, a nie długo pracować nad jedną dużą i drogą. Bardziej działamy jak PlayWay niż Carbon Studio — tłumaczy model biznesowy Leszek Krajewski.

Nad każdą z zapowiedzianych gier pracuje obecnie od dwóch do czterech osób.

W czwartym kwartale 2020 r. spółka chce wprowadzić na rynek „Escape Room VR: Contracts”. To wieloosobowa gra VR oparta na klasycznej historii znanej z popkultury — ucieczki z banku po napadzie. Także w czwartym kwartale ma mieć premierę gra „Death Manager VR”, w której gracz wciela się w bohatera przejmującego „rodzinny biznes w postaci cmentarza”. Na pierwszy kwartał 2021 r. zaplanowano grę „Titans VR”. To przeniesienie do wirtualnej rzeczywistości popularnej gry planszowej, w której gracz toczy wielkie bitwy europejskie z przełomu XVI i XVII. Z dwiema ostatnimi produkcjami szef PunkPirates wiąże największe nadzieje.

— „Death Manager” to symulator, a ten segment cieszy się ostatnio dużym powodzeniem. „Titans” to przeniesienie planszówki do VR — nikt tego do tej pory nie robił, a dodatkowo gra będzie miała pożądany przez graczy tryb multiplayer — mówi.

Dwie ostatnie gry to produkcje droższe od pozostałych. Ich łączny koszt szacowany jest na kilkaset tysięcy złotych, jednak mniej niż 0,5 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane