PwC: są już chętni do budowy metra

Krzysztof Kluska
19-12-2001, 00:00

PricewaterhouseCoopers do 16 marca przygotuje analizy projektu budowy drugiej nitki warszawskiego metra. Wiadomo już, że realizacją projektu zainteresowane są zarówno firmy i instytucje z kraju, jak i z zagranicy. Najważniejsze w tej inwestycji ma być szybkie podejmowanie decyzji.

W połowie marca 2002 r. władze Warszawy otrzymają gotowe analizy prawno-finansowo-techniczne dla projektu dokończenia pierwszej i budowy drugiej nitki stołecznego metra. Termin ten oficjalnie potwierdziła firma PricewaterhouseCoopers, która jest liderem konsorcjum przygotowującego te opracowania.

Choć PwC dopiero rozpoczęła prace, to przedstawiciele firmy obserwują już spore zainteresowanie firm i instytucji wzięciem udziału w realizacji projektu. Na razie jednak trzeba poczekać na wybór optymalnego dla Warszawy rozwiązania i stworzenie do niej konkretnego planu działania, co najprawdopodobniej nastąpi dopiero w przyszłym roku.

Zdaniem Wojciecha Romana, szefa działu doradztwa finansowego w PwC na region Europy Środkowej i Wschodniej, należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, iż struktura prywatno-publicznego partnerstwa (PPP) jest z natury skomplikowana. Doprowadzenie do rozpoczęcia jej realizacji musi być poprzedzone wykonaniem analiz finansowych, prawnych i technicznych

— Im dłużej zwleka się z rozpoczęciem realizacji takich przedsięwzięć, tym trudniej znaleźć chętnych. W przypadku takiej operacji, jak wybór analizy określającej sposób prowadzenia inwestycji, zwłoka wpływa na dezaktualizację danych — twierdzi Wojciech Roman.

Szybkość podejmowania decyzji — w tym wypadku przez władze Warszawy — może mieć zatem wpływ na liczbę i jakość pozyskanych kooperantów.

Zdaniem Wojciecha Romana, powodzenie warszawskiej inwestycji może mieć wpływ na przedsięwzięcia infrastrukturalne w innych dużych miastach Polski.

— Powodzenie przy budowie warszawskiego metra może uruchomić takie same operacje w innych dużych miastach Polski. Dotyczy to różnych przedsięwzięć, takich jak budowa dróg czy mostów — komentuje Wojciech Roman.

Dodaje, że aby inwestycje te miały szansę, muszą być wspierane przez władze zarówno lokalne, jak i państwowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Kluska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PwC: są już chętni do budowy metra