PZU może pojawić się na GPW w maju 2004

Łukasz Świerżewski
opublikowano: 2003-06-18 00:00

Cezary Stypułkowski, prezes PZU, deklaruje, że towarzystwo będzie gotowe do publicznego debiutu w maju 2004 r. Wcześniej jednak spółka musi wygasić konflikt akcjonariuszy, czyli Eureko i Skarbu Państwa. Nowy szef towarzystwa chce w tym pomóc.

Po niemal trzech tygodniach urzędowania na stanowisku prezesa PZU Cezary Stypułkowski przedstawił plan działania. Za najważniejsze swoje zadania uznał: uspokojenie atmosfery wokół spółki, pomoc w rozwiązaniu konfliktu między akcjonariuszami i doprowadzenie do publicznego debiutu towarzystwa.

— Technicznie pierwszym możliwym terminem oferty publicznej PZU jest maj 2004 r. — deklaruje Cezary Stypułkowski.

Zastrzegł, że chodzi o operacyjną gotowość spółki, a nie o harmonogram ministerstwa skarbu.

— Trudno mi jednak sobie wyobrazić, by spółka przeżywająca konflikt akcjonariuszy została dobrze przyjęta przez inwestorów — twierdzi prezes PZU.

Cezary Stypułkowski chce zatem pomóc ministerstwu skarbu i Eureko w osiągnięciu porozumienia.

— Mogę tworzyć płaszczyznę do lepszej komunikacji obu stron. Tak naprawdę są przecież tylko 3-4 scenariusze rozwoju sytuacji i o nich będziemy dyskutowali — tłumaczy.

Cezary Stypułkowski nie chciał jednak ujawnić rozwiązań, które miał na myśli. Na pytanie o sojusz kapitałowy z PKO BP odpowiedział, że jest sobie w stanie go wyobrazić, ale w obecnej sytaucji trudno o nim mówić.

Kolejnymi zadaniami nowego prezesa jest wzmocnienie pozycji rynkowej PZU i budowa jak najlepszego wizerunku grupy w oczach inwestorów. To od nich zależeć będzie powodzenie oferty publicznej, której wartość oszacował na co najmniej 1 mld zł. Plan ten będzie realizowany na podstawie strategii opracowanej przez poprzedni zarząd, choć pewne korekty nie są wykluczone.

— Uważam, że musi znaleźć się w niej czytelny sygnał, że PZU tworzy grupę zarządzaną w jednolity sposób. Podniesiona musi też zostać kwestia segmentacji klientów i kanałów dystrybucji. Położę też nacisk na większą innowacyjność spółki w zakresie polityki produktowej — twierdzi nowy szef spółki.

Częścią strategii jest też informatyzacja grupy. Obecnie trwa przetarg na wdrożenie zintegrowanego systemu IT. Cezary Stypułkowski zapowiedział, że nie zamierza go unieważniać, ale nie wyklucza zmian w jego harmonogramie. Zweryfikowana strategia ma zostać przyjęta na jesieni.