PZU postawi na innowacje

opublikowano: 31-08-2017, 22:00

Na plusie jest każda linia biznesowa największego ubezpieczyciela, ale utrzymanie tego stanu wymusi inwestycję w nowe technologie.

Ubezpieczeniowy gigant już w pierwszym kwartale tego roku miał się czym chwalić — wrażenie robił przypis składki zbliżający się do 6 mld zł, dwa razy wyższy zysk netto, przekraczający miliard złotych, a przede wszystkim wyjście na plus w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych, który długo był pod kreską. Po półroczu jest jeszcze lepiej.

KOMUNIKACJA WPŁYNĘŁA NA WYNIK:
KOMUNIKACJA WPŁYNĘŁA NA WYNIK:
Rekordowy przypis składki po pierwszym półroczu zawdzięczamy głównie większej sprzedaży w segmencie polis komunikacyjnych — mówi Paweł Surówka, prezes PZU.
Marek Wiśniewski

Telematyka na horyzoncie

— Składka przypisana brutto rzędu ponad 11,6 mld zł to najlepszy półroczny wynik w naszej historii. Zawdzięczamy go głównie wyższej sprzedaży w segmencie klienta masowego, w tym przede wszystkim polis kierowców — o 840 mln zł. Wpłynęły na niego także o 413 mln zł wyższe składki w segmencie klienta korporacyjnego, głównie z ubezpieczeń komunikacyjnych w związku ze wzrostem średniej składki i liczby ubezpieczeń — zwracał uwagę Paweł Surówka, prezes PZU.

Zysk netto grupy przekroczył 1,7 mld zł i jest prawie dwukrotnie wyższy niż rok temu. Udało się też utrzymać dodatkowy wynik techniczny w komunikacji. Wskaźnik mieszany, mierzący rentowność poszczególnych linii biznesowych, w przypadku polis kierowców sprzedawanych przez PZU sięgnął 95,6 proc. Rok temu był na poziomie ponad 100 proc., co oznaczało, że ubezpieczyciel dokłada do tych ubezpieczeń.

Natomiast liczba czynnych polis w OC komunikacyjnym wzrosła po I półroczu do 8,7 mln, w porównaniu z 8,2 mln rok temu o tej porze. Już trzy miesiące temu ubezpieczyciel tłumaczył, że rentowność w komunikacji to nie tylko efekt podwyżek składek, ale także obniżenia kosztów na wielu polach — od akwizycji po likwidację szkód.

— Inaczej niż rynek jesteśmy w stanie osiągać lepsze wyniki nawet na polu, które nam nie sprzyja, ponieważ podwyżki składek nie są przyjmowane przez klientów z entuzjazmem — tłumaczy Paweł Surówka. Jego zdaniem, rynek walkę cenową ma już sobą, jednak dbałość o rentowność w komunikacji, która powinna być normą, będzie wymuszać uciekanie się do nowych, technologicznych rozwiązań. — Telematyka, czyli ocena ryzyka na podstawie stylu jazdy kierowcy, to jest to, o czym mocno dzisiaj myślimy. Wydaje się, że konieczność zachowania rentowności w komunikacji zmusi cały rynek do zainteresowania się tym tematem — zwraca uwagę Paweł Surówka.

Mały apetyt na przejęcia

Ubezpieczyciel podkreśla, że obecnie wszystkie główne linie biznesowe we wszystkich segmentach są dochodowe. — To efekt sporej dynamiki sprzedaży zarówno produktów komunikacyjnych, jak i pozakomunikacyjnych, niższej szkodowości w ubezpieczeniach rolnych oraz dużej dyscypliny kosztowej — mówi Tomasz Kulik. Jego zdaniem, tegoroczne wypłaty z tytułu nawałnic nie wpłyną na wyniki ubezpieczyciela.

— Ich skala może okazać się porównywalna do tego, z czym mamy do czynienia co roku. A w każdym roku jakieś katastrofy się przydarzają — mówił Tomasz Kulik. PZU zapowiedziało też ogłoszenie zaktualizowanej strategii na początku listopada.

— Pokażemy, jak trzeba sobie wyobrazić nowy PZU, a przede wszystkim jak będą wyglądać i funkcjonować nowe rozwiązania produktowe. Przy tym postawimy przede wszystkim na innowacyjność — zapowiedział Paweł Surówka. Jednocześnie ubezpieczeniowy gigant zwrócił uwagę, że jego apetyt na akwizycje, po przejęciu Pekao, jest nieco ograniczony.

— Skupimy się obecnie na poukładaniu tego, co już mamy w portfelu. Nie wyklucza to jednak, że żadnych przejęć nie będzie — tłumaczył Tomasz Kulik.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane