QAD osiągnęło 38 mln zł przychodów

Kamil Kosiński
opublikowano: 18-01-2006, 00:00

QAD zrealizowało wreszcie plan... na 2004 r. Mimo wszystko oznacza to, że po dwóch latach zastoju przychody firmy wyraźnie wzrosły.

W 2005 r. lokalny oddział QAD, producenta systemu MFG/Pro, pozyskał 12 nowych klientów i zrealizował 38 projektów wdrożeniowych. Według prognoz, przychody QAD Polska w roku finansowym trwającym od marca 2005 r. do lutego 2006 r. mają wzrosnąć o 18 proc. Dostawca systemów ERP ma zamknąć ten okres kwotą 38 mln zł. Początkowo sprzedaż na tym poziomie firma miała osiągnąć już w 2004 r. Takie były przynajmniej oficjalne zapowiedzi sprzed kilku lat.

Koordynator

W 2005 r. polski oddział QAD stał się ośrodkiem koordynującym działania korporacji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

— Po pierwsze, oznacza to możliwość lepszej obsługi średnich i dużych firm lokalnych oraz międzynarodowych koncernów działających na rynku polskim. Po drugie — wsparcie klientów lokalnych w ekspansji na rynki zagraniczne. Jest to nasza odpowiedź na konsolidację dostawców ERP — mówi Ray Tomecki, dyrektor regionu Europy Środkowej i Wschodniej w QAD.

Polski oddział jako ośrodek koordynujący działania w regionie będzie współpracował z dystrybutorami przy projektach wdrożeniowych i konsultingowych na terytorium: Czech, Litwy, Słowacji, Rosji, Węgier, Ukrainy, Słowenii, Rumunii, Bułgarii oraz Grecji.

Nowe moduły

QAD koncentruje się na sprzedaży systemów ERP dla przedsiębiorstw produkcyjnych. Właśnie z myślą o nich w 2005 r. firma wprowadziła na rynek dwa nowe moduły: Production Scheduler oraz QAD Just-in-Time Sequencing (JIT/S). Pierwszy to narzędzie umożliwiające interaktywne planowanie produkcji, w zależności od zapasów komponentów lub zbytu wyrobów gotowych pozwalające zmienić obowiązujący harmonogram. Drugi przeznaczony jest dla branży motoryzacyjnej i pozwala na automatyczną wymianę informacji między dostawcami podzespołów a wytwórcami aut.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu