Qumak rozstał się z Newagiem

opublikowano: 20-07-2017, 22:00

Kilka miesięcy po ogłoszeniu przez Qumak pierwszego kontraktu na dostawę symulatorów dla maszynistów zdecydowano o rozwiązaniu umowy.

Qumak i Newag podpisały porozumienie, na podstawie którego rozwiązano umowę na dostawę zaawansowanego symulatora pojazdu szynowego Impuls. Symulator miał służyć do praktycznej nauki maszynistów. Wartość ogłoszonej w maju umowy, która miała być zrealizowana do końca października, wynosiła 2,5 mln zł netto.

— Decyzja o zaprzestaniu realizacji kontraktu dla Newagu wynika głównie z faktu, że rozpoznaliśmy dodatkowe czynniki ryzyka związane z projektem, m.in. wynikające z jego harmonogramu oraz zmian w zespole wdrożeniowym — mówi cytowany w komunikacieWojciech Włodarczyk, p.o. prezesa Qumaka. Spółka poinformowała, że koszty poniesione dotychczas w związku z realizacją symulatora dla Newagu nie przekraczają 20 tys. zł Na mocy porozumienia obie strony zrzekły się kar umownych i innych roszczeń z tytułu nienależytego wykonania umowy. P.o. prezesa poinformował, że obecnie spółka skupia się na „kluczowych projektach w obrębie działalności podstawowej”.

— Projekty o charakterze R&Dzostają zawieszone. Ich aktywizacjaplanowana jest jeszcze w końcówce tego roku. Produkt w postaci symulatora pojazdów szynowych jest własnością spółki i będzie komercjalizowany na podstawie rozpoznanych przetargów. Do tego czasu chcemy również zakończyć przebudowę zespołu odpowiedzialnego za produkty symulacyjne — mówi Wojciech Włodarczyk. Kontrakt z Newagiem był pierwszym zleceniem giełdowej spółki na dostawę symulatora pojazdu szynowego. Autorski produkt Qumaka miał być dostarczony z pełnym oprogramowaniem i ponad 1 tys. km tras, które odwzorują kolejową mapę połączeń obsługiwaną przez Koleje Dolnośląskie. Wcześniej władze spółki wiązały z tym produktem duże nadzieje, m.in. pod kątem przestawienia profilu Qumaka na własne, wysokomarżowe rozwiązania. Qumak wytworzone w symulatorze technologie planował wykorzystać w przyszłości do budowy symulatorów innych pojazdów, nie tylko szynowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu