R2-D2 dostał pracę w banku przyszłości

opublikowano: 31-08-2012, 11:27

Brazylijski bank Bradesco otworzył pierwszą placówkę na świecie obsługiwaną przez roboty i awatary. Wygląda ładnie, ale czy to jest rzeczywiście oddział przyszłości.

Bradesco jest jednym z największych prywatnych banków w Brazylii z 4,6 tys. oddziałów i 34,5 tys. automatycznych , samoobsługowych urządzeń dla klientów. Brazylijski rynek bankowy, podobnie jak turecki, zalicza się do światowej czołówki pod względem rozmaitych innowacyjnych rozwiązań.

None
None

 

Just R2-D2...

 

Bradesco właśnie to potwierdził, otwierając futurystyczny oddział Next Branch. Wewnątrz wygląda jak kabina statku Enterprise ze „Star Trecka”, albo raczej któregoś z krążowników Rebeliantów z „Gwiezdnych Wojen”. Wchodzących wita bowiem robot wystylizowany na R2-D2 ze słynnej sagi Georga Lucasa.  Centralne miejsce w oddziale zajmuje stanowisko do logowania, identyfikujące klienta po kształcie dłoni. Przyłożenie ręki wystarczy też do pobrania pieniędzy z bankomatu stojącego w placówce.

Po zalogowaniu klient może za pomocą dotykowych paneli, których jest mnóstwo w całym oddziale, wejść do swojego rachunku i programu „Life Cicle” – to rodzaj planera finansowego, która nie tylko zna sytuację finansową posiadacza rachunku, ale również jego przyzwyczajenia, jeśli chodzi o sposób wydatkowania pieniędzy. Aplikacja może też podpowiedzieć, kiedy jest najlepszy moment na kupno mieszkania, zaciągnięcie kredytu, kupno planu emerytalnego.

Oddział przyszłości


Zainteresowany może omówić szczegóły z doradcą bankowym. I tu kolejne ciekawe rozwiązanie: pomieszczenie do indywidualnych rozmów oddzielone jest szklanymi ścianami, które dla zapewnienia prywatności rozmowy, pokrywają się „szronem”. Podobnie jest z szybką oddzielająca stanowiska przy bankomacie.
Dla zmęczonych, lub czekających w kolejce przeznaczony jest „Mesa Launge”, gdzie na dotykowych ekranach, przypominających gigantyczne iPady, można przeczytać prasę, lub zamówić wodę.


Wszystko w oddziale wygląda nowocześnie, futurologicznie, pozostaje jednak pytanie po co w ogóle klienta banku miałby wybierać się do takiej placówki, skoro większość informacji dostępna na designerskich ekranach dotykowych można obejrzeć na iPadzie w domu?

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: eugeniusz twaróg

Polecane