Rachuneo zmierzy się z rachunkami Polaków

opublikowano: 05-05-2019, 22:00

Rzadko sprawdzamy oferty dostawców energii. To podejście planuje uelastycznić założyciel Obserwatorium.biz.

Miłosz Brakoniecki ma na koncie zawodowych doświadczeń utworzenie spółki doradczej Obserwatorium.biz, udział w budowie jednej z najpopularniejszych w kraju platform zbiórek społecznościowych — Siepomaga.pl, zarządzanie rozwojem kanałów elektronicznych w Banku Zachodnim WBK i uczestnictwo w pracach nad programem „Od papierowej do cyfrowej Polski” Ministerstwa Cyfryzacji (lata 2016-18). Nadal koncentruje się na przestrzeni internetowej, a obecnie zagląda do kolejnego sektora. Rozkręca platformę Rachuneo, którą określa mianem „centrum rachunków”. Inwestorskie wsparcie otrzymał od Adama Sobczaka, prezesa Cenatorium i współzałożyciela Siepomaga.pl.

NOWY BIZNES:
NOWY BIZNES:
Rachuneo będzie działało podobnie jak model sprzedaży znany za granicą. Projekt Miłosza Brakonieckiego wzorowany jest na brytyjskim uSwitch i niemieckim Verivox
Fot. Marek Wiśniewski

Nowa platforma rozpoczęła działalność operacyjną na przełomie 2018/19. Na razie umożliwia porównanie ofert sprzedawców energii elektrycznej. Miłosz Brakoniecki deklaruje, że w maju włączone zostaną do niej usługi dostawy gazu, a w kolejnych miesiącach — również internetu, TV i telefonii komórkowej. Koncept skierowany jest do osób chcących zminimalizować rachunki za media, nowych nabywców mieszkań z rynków wtórnego i pierwotnego oraz najemców. Firma wciela się również w rolę pośrednika w zmianie sprzedawcy usług.

— Podpisaliśmy już umowy partnerskie z firmami Lumi PGE i Po Prostu Energia. Finalizujemy kontrakt z Platformą Mieszkaniową, która współpracuje z podmiotami pośredniczącymi w obrocie nieruchomościami — zaznacza Miłosz Brakoniecki.

Liczy, że zapewni to firmie dostęp do agentów nieruchomościowych, a tym samym nabywców mieszkań w chwili, w której stają przed decyzją o wyborze dostawców mediów. Rachuneo poszuka klientów także wśród małych i średnich przedsiębiorstw — uruchomi dla nich specjalną linię biznesową. Dla spółki jest to intratne, ponieważ marże na obsłudze firm są wyższe niż przy klientach indywidualnych. Opcja ta ma zostać uruchomiona jeszcze w 2019 r. Wśród pomysłów na przyszłość jest natomiast utworzenie w obrębie platformyprzestrzeni dla kont klientów, umożliwiających im zarządzanie opłatami za rachunki i przechowywanie umów. Rachuneo będzie dążyło do pełnej digitalizacji zmiany dostawcy mediów, nie odcina się jednak od standardowych, pozainternetowych form obsługi.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— W podjęciu decyzji o uruchomieniu platformy pomogły mi dotychczasowe doświadczenia zawodowe, w tym działalność doradcza, ale także wzrost zainteresowania usługami cyfrowymi w kraju. Przyczyniły się do tego m.in. rozwój e-administracji, integracja banków z profilem zaufanym, możliwość rozliczenia PIT online czy złożenia cyfrowego wniosku o świadczenie 500+. W przestrzeni komercyjnej wiele w tym zakresie realizują Krajowa Izba Rozliczeniowa i firmy, takie jak Asseco, Autenti — mówi Miłosz Brakoniecki.

Będzie potrzebował dodatkowego kapitału i zapowiada, że pod koniec drugiego kwartału2019 r. zainicjuje rundę inwestycyjną. Liczy, że pozyska do 3 mln zł, ale rozwój biznesu będzie wymagał sporego zaangażowania.

— Tego rodzaju projektom można kibicować, ale w kontekście dostaw energii elektrycznej trudno im się przebić. Na rynku funkcjonują już porównywarki ofert, choć w Polsce nie zyskały dotychczas popularności. Stanowią rodzaj tzw. generatorów leadów, czyli kontaktów do potencjalnych klientów firm uczestniczących w obrocie energią. Barierę mogą też stanowić taryfowy model rozliczeń i bardzo słaba konkurencja na rynku — mamy cztery liczące się grupy dostawców i kilka mniejszych firm rywalizujących o klientów — mówi Krzysztof Noga, dyrektor rynku hurtowego w EWE Polska, sprzedawcy gazu ziemnego i energii elektrycznej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane