Rafako o zrębach strategii

ISBNews
16-07-2014, 16:37

Nowa strategia rozwoju Rafako, którą firma planuje zaprezentować po wakacjach, zakłada osiągnięcie pozycji samodzielnego wykonawcy kontraktów w porównaniu do obecnej roli podwykonawczej, poinformował agencję ISBnews prezes Rafako Paweł Mortas.

Paweł Mortas, prezes Rafako (Fot: Marek Wiśniewski, "Puls Biznesu")
Zobacz więcej

Paweł Mortas, prezes Rafako (Fot: Marek Wiśniewski, "Puls Biznesu")

 Rafako planuje pozyskiwanie grantów unijnych na innowacje.

"Nie będzie to całkowicie nowa strategia, ale cele na aktualne czasy, potencjał rynku i przejrzysta definicja naszych dążeń w obliczu planowanej emisji akcji. Kluczowe jest zdefiniowanie strategii m.in. w zakresie potencjału sprzedażowego, działalności eksportowej, inwestycji w innowacje oraz budowanie kompetencji Rafako w celu osiągnięcia pozycji samodzielnego wykonawcy inwestycji energetycznych. Chcemy przekonać rynek finansowy, że to ma sens. Prezes Wiśniewski, który przejął Rafako, a obecnie walczy o układ PBG, chciał zmiany perspektywy z producenta kotłów na globalnego wykonawcę i taka jest nasza wizja" - powiedział ISBnews Mortas.

Zaznaczył, że Rafako szykuje się do pozyskiwania grantów unijnych na innowacje.

"Chcemy zacząć korzystać ze wsparcia unijnego. Mało kto wie, że mamy największą grupę projektową w Europie. Naszą ambicją byłby produkt o randze światowej z potencjałem na kilkanaście lat. Rozważymy jeszcze, czy nasze innowacje mają pójść chociażby w kierunku paliw alternatywnych dla węgla kamiennego czy brunatnego, czy nowych komponentów do produkcji naszych produktów. W kwestii turbin interesują nas stałe partnerstwa z ich producentami" - dodał prezes Rafako.

Według jego słów, w kwestii strategii handlowej, a w tym działalności eksportowej, spółka oceni, jakie za tymi planami pójdą inwestycje. Nie wykluczony byłby chociażby nowy zakład produkcyjny.

"Pozyskiwanie finansowania w naszym kraju jest trudnym zadaniem. Zagraniczne podmioty mają z reguły wsparcie instytucji finansowych ze swojego kraju. Dla nas to wciąż duże wyzwanie, ale zaczyna się to dziać. Przy projekcie Jaworzno po miesiącach prac zrobiliśmy 'szyty na miarę' produkt. Polskie instytucje finansowe zebrały się przy polskim projekcie i zbudowaliśmy wspólnie finansowanie. Na bazie doświadczeń z Jaworzna chcemy wychodzić dalej. Za 5-6 lat będziemy mieli referencje do budowy bloków pod klucz - od projektu, doradztwa klientowi, po kocioł i inne usługi kompletacyjne. W efekcie chcemy docelowo samodzielnie startować w przetargach" - wskazał Mortas.

Ocenił, że jeśli w tym czasie energetyka się zmieni, to firma ma być elastycznie konkurencyjna na rynku w zależności od panujących tendencji, niezależnie od tego czy paliwem będzie węgiel, gaz łupkowy, biomasa, czy popularność zdobędą ekotechnologie, jak chociażby oczyszczanie powietrza.

"Sprzedaż to nasz cel, a do tego musi być bieżąca płynność. Po to przygotowujemy się do emisji akcji po wakacjach" - podsumował Mortas.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Energetyka / Rafako o zrębach strategii