Ratalnie.pl urośnie na małych piersiach

AT
09-07-2012, 00:00

Na finansowaniu zabiegów medycznych firma zarobi w 2013 r. nawet 4 mln zł na czysto. Rozejrzy się za inwestorem.

Kredyt na nowy nos czy piękny uśmiech, jakiego nie powstydziłby się Krzysztof Ibisz — to oferta spółki parabankowej Ratalnie.pl. Warszawska firma finansuje m.in. zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, stomatologii oraz standardowe operacje, np. kolana.

— Współpracujemy z około 500 placówkami [m.in. Lux Med, Kriocentrum, EMC Piaseczno i Carolina Medical Center — red.]. Za półtora roku ma być ich nawet 4 tys. To realny plan, bo jednostki medyczne i ich pacjenci sami się do nas zgłaszają, a suma udzielonych pożyczek z miesiąca na miesiąc się podwaja — twierdzi Jakub Czarzasty, prezes Ratalnie.com.

Dzisiaj — wartościowo — połowa pożyczek finansuje operacje szpitalne i zabiegi z zakresu medycyny estetycznej. Druga połowa stomatologię. W 2013 r. suma bilansowa ma wynieść 25-50 mln zł, na czysto spółka planuje zarobić od dwóch do ponad czterech milionów złotych. W 2015 r. będzie to odpowiednio 270 mln i 23 mln zł.

— Nie mamy konkurentów. Instytucje finansowe próbowały sił na tym rynku, ale bez większych sukcesów — zapewnia Jakub Czarzasty.

W czym Ratalnie.pl jest lepsze np. od Citibanku? Jakub Czarzasty twierdzi, że instytucje finansowe nie znają specyfiki branży. Na placówki i lekarzy w nich pracujących przerzucały formalności i odpowiedzialność, co miało zniechęcać je do współpracy.

— Lekarze nie znają się na tym i nie mają czasu ani ochoty się tym zajmować — twierdzi Jakub Czarzasty.

Do tej pory spółka nie miała problemów z pozyskiwaniem finansowania. Zapewnia je jeden z banków spółdzielczych(spółka nie chce ujawniać który). Być może będzie on jednym z inwestorów, którzy obejmą planowaną na przyszły rok emisję obligacji.

— Maksymalnie wyniesie ona 20 mln zł. Pod koniec przyszłego roku zaczniemy się też rozglądać za inwestorem branżowym. Do tego czasu popracujemy nad wyceną spółki — zapowiada Jakub Czarzasty.

O jakie sumy toczy się gra? Na razie nie ma statystyk dotyczących tego rynku. Choć zdaniem Grzegorza Górskiego, wiceprezesa spółki Żagiel, rywala Ratalnie.pl, nie jest on zbyt duży.

— Choć jego znaczenie na pewno rośnie. Wśród naszych klientów największą popularnością cieszą się usługi stomatologiczne — mówi Grzegorz Górski.

Udziałowcami i założycielami Ratalnie.pl, oprócz Jakuba Czarzastego, są Artur Kuczmowski i Robert Merkiewicz, prowadzący gabinety stomatologiczne. W radzie nadzorczej jest m.in. Marek Sadowski, do ubiegłego roku prezes ABC Daty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Ratalnie.pl urośnie na małych piersiach