RECENZJE
Jacek Mroziński
Automotywacja na 101 sposobów
Pewien bajkopisarz wierzył, że człowiek rodzi się z wielkimi niewidzialnymi skrzydłami. One sprawiają, że dziecko każdy dzień wita z radością, że chce mu się biegać, bawić, zdobywać nowe doświadczenia, jednym słowem cieszyć się życiem. Niestety, z wiekiem powoli i systematycznie tracimy pióra. Od początku nad naszym uziemieniem pracują rodzice, nauczyciele, szefowie, ekonomiści, politycy i cztery reformy. Sami też nie jesteśmy lepsi, pozbywamy się ideałów, tracimy wiarę i pół biedy jeśli w innych ludzi, gorzej jeśli tracimy wiarę w siebie. Nasze skrzydła przypominają drabinę rozjechaną przez samochód, a jak powszechnie wiadomo — drabina nie poleci. Słusznie zakłada autor, że warto popracować nad utraconą możliwością latania i w tym dziele najlepiej liczyć na siebie.
Jeśli nawet metody mogą się wydać banalne i proste, kto wie jakie przyniosą rezultaty. Polecam tę książkę uwadze wszystkich znudzonych, zmęczonych i zniechęconych.
Wydawca: IFC Press
Teodor Kramer
Podstawy marketingu
Kiedy gospodarka krajów wysoko rozwiniętych uzyskała taki stopień rozwoju, że podaż łatwo zaspokajała istniejące potrzeby i niezbędne okazało się wytworzenie nowych, władze Polski nie były w stanie rozsupłać problemu sznurka do snopowiązałek.
Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło. Od początku transformacji znaleźliśmy się w komfortowej sytuacji, bo możemy uczyć się na cudzych błędach i wykorzystywać najlepsze i sprawdzone wzory. Marketing, jak żadna inna dziedzina działalności człowieka, doczekał się wielu opracowań i publikacji. W pewnej maleńkiej księgarni naliczyłam kilkanaście interesujących pozycji, również na łamach „Pulsu Biznesu” zdążyliśmy zaprezentować sporą gromadkę i obawiam się, że książka Teodora Kramera zginie w tłumie, a wcale na to nie zasługuje.
Ta interesująco napisana książka pozwoli czytelnikowi uporządkować rozproszone wiadomości, a także zbudować solidne podstawy wiedzy. Polecam ją zarówno osobom stawiającym pierwsze korki w działalności marketingowej, studentom, a także praktykom.
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Recenzent G. Sobolewska