RECENZJE
Harry Beckwith
Sprzedać niewidzialne
Kiedy kupujemy samochód, żelazko czy ubranie uruchamiany pięć zmysłów, które wystarczają do oceny towaru. W przypadku usługi do owych zmysłów należy dołożyć jeszcze wiarę, zaufanie i pozytywne myślenie — nigdy jednak nie mamy gwarancji, że po wyjściu od fryzjera będziemy wyglądać lepiej, niż przed zmianą fryzury. Jakość usługi można ocenić dopiero po jej wykonaniu.
Na tych oczywistych prawdach opierają się wszystkie kampanie wyborcze. Najpierw skreślamy, a potem możemy się dziwić, nawet kilka lat. Marketing usług traktowany jest w literaturze trochę po macoszemu, chociaż ich produkcja ma znaczny udział w produkcji ogólnej.
Łatwo jest znaleźć zestaw przymiotników atrakcyjnie opisujących konkretny przedmiot czy tworzących dobry wizerunek marki. W przypadku usług należy postępować tak samo, tylko trochę lepiej. „Sprzedać niewidzialne“ napisano z dużym poczuciem humoru. Dzięki doskonałemu tłumaczeniu śmiejemy się także my, czytając tę książkę do samego końca z przyjemnością.
Wydawca: Prószyński i S-ka
Redaktorzy naukowi:
Stephan Kudert i Jarosław Nabiałek
Opodatkowanie i rachunkowość w Polsce. Elementy porównawcze z prawem niemieckim i standardami międzynarodowymi
Rachunkowość i przepisy podatkowe to coś, co rasowy humanista omija szerokim łukiem. Jednak, jak łatwo można się przekonać po lekturze prezentowanej pozycji, niektórzy o sprawach trudnych i nudnych piszą w sposób prosty i zrozumiały. Autorzy porównują regulacje polskie i niemieckie dotyczące podatku VAT oraz podatku dochodowego od osób fizycznych i osób prawnych. Poruszają także temat preferencji podatkowych w specjalnych strefach ekonomicznych i zasady rachunkowości. Oddzielne rozdziały poświęcono umowie między Polską a Niemcami w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu i optymalizacji podatkowej inwestycji bezpośrednich i pośrednich inwestorów niemieckich w Polsce.
Polecam uwadze naukowców, studentów, a także przedsiębiorców i legislatorów.
Wydawca: Wydawnictwa Prawnicze PWN
Recenzent: Grażyna Sobolewska