Recenzje

Grażyna Sobolewska
opublikowano: 2001-01-05 00:00

Recenzje

Al Ries, Laura Ries

Triumf i klęska dot.comów

Wiara w magiczną moc Internetu jest równie bałamutna, jak niedocenianie tego środka masowej komunikacji. Pewne pomysły robią furorę, inne ponoszą klęskę, bez względu na chęci i wykładane pieniądze na projekt strony i profesjonalną obsługę.

Umieszczenie marki na sieciowej witrynie może oznaczać, tylko umieszczenie marki na sieciowej witrynie i nic więcej. Tworzenie marki jest znacznie trudniejsze niż wieszanie szyldu nad sklepem, chociaż i witryna i szyld powinny zachęcić do wejścia do środka.

Amerykanie mają nad nami tę przewagę, że zdążyli już przećwiczyć zarówno wzloty, jak i upadki na falach Internetu. Wiadomo już, że pewne pomysły lepiej od razu wybić sobie z głowy i nie marnować sił i środków, inne delikatnie skopiować, a jeszcze innych poszukać we własnej wyobraźni.

Autorzy sformułowali 11 praw budowania internetowej marki. Na łamach prezentowanej książki śledzą przypadki niepowodzeń i wielkie sukcesy tych, którym się udało. Książkę polecam szczególnej uwadze firm, które poszukują swojego miejsca w Internecie i chcą odnieść sukces. Uczenie się na cudzych błędach niewiele kosztuje.

Wydawca: Prószyński i S-ka

Jan D. Antoszkiewicz,

Zbigniew Pawlak

Techniki menedżerskie.

Skuteczne zarządzanie firmą

Podręczniki wychowujące menedżerów przypominają trochę te uczące sztuki kochania. Niby wszystko jest — trochę gimnastyki, technika budowania nastroju, świece, koronki i lustro nad łóżkiem — ale, jeśli zabraknie tej najważniejszej iskierki, wszystko diabli biorą i można iść do domu. Zarządzanie studiuje dziś więcej młodych ludzi niż medycynę, matematykę i historie razem wzięte. Poznają sposoby budowania misji, zasady wytyczania celów strategicznych, tworzenie struktur, kierowanie zasobami, problemami, inwestycjami, konfliktami, stresem i czort wie czym jeszcze.

Wszystko to jeszcze wcale nie znaczy, że będą dobrymi menedżerami. Jeśli zabraknie tej najważniejszej iskierki, która daje o sobie znać już w dzieciństwie w bitwach trzepakowych, to całe zarządzanie wyjdzie im tak, jak reforma służby zdrowia. Podręcznik polecam uwadze przyszłych menedżerów.

Wydawca: Poltext

Recenzent:

Grażyna Sobolewska