Recenzje
Robert J. Thomas
Prawdziwe historie nowych produktów
W przyrodzie bywa i tak, że sukces ma wielu ojców, a porażka wcale nie jest sierotką. Droga od produktu do klienta nie biegnie po linii prostej i musi zaistnieć wiele czynników sprzyjających, aby nowy pomysł zdążył wykiełkować, okrzepnąć i nabrać sił do walki z konkurencją. Tak naprawdę to dopiero z perspektywy czasu można stwierdzić, które działania przyczyniły się do sukcesu, a które wręcz przeciwnie.Prezentowana książka zawiera 24 historie nowych produktów, które udało się z powodzeniem wprowadzić na rynek, np. MTV, kartonowy aparat fotograficzny czy kosmetyki oparte na naturalnych składnikach.
Truizmem jest twierdzenie, że nie ma szans na skorzystanie z przetartej ścieżki, ponieważ drugi raz nie pojawi się identyczny produkt w identycznych okolicznościach, więc po co zawracać sobie głowę historyjką mikstury na odchudzanie czy nowej technologii palenia kawy. Odpowiedź może być tylko jedna, aby wyczulić zmysły na pojawienie się maleńkiej szczelinki w zasiedziałym rynku produktów, w której można zakotwiczyć własny pomysł.
Wydawca: Prószyński i S-ka
Jarosław Tułoczko
Zrozumieć finanse firmy
Ludzi nie odróżniających aktywów od pasywów jest w naszym kraju co najmniej kilka milionów, a na świecie jeszcze więcej. Można żyć z tą przypadłością, i to wcale nieźle. Jeśli jednak kierunek ambicji naukowych czy zawodowych nieuchronnie wymusza na nas kierunek rejsu w stronę finansów, proponuję terapię mało bolesną, czasami dowcipną i przyjemną w postaci prezentowanej książki. Autor nie stara się zaimponować niezrozumiałymi wywodami, nie zmusza człowieka do sięgania do encyklopedii i słowników. Polecam książkę szczególnej uwadze studentów i praktyków.
Wydawca: Difin.
Recenzent:
Grażyna Sobolewska