Recenzje
Perry J. Ludy
Budowanie zysku. Jak obniżać koszty nie redukując zatrudnienia
Druga część tytułu powinna sprawić, że po prezentowaną książkę ustawi się kolejka przedsiębiorców, którym widmo koniecznej redukcji zatrudnienia spędza sen z oczu. Autor przytacza przykłady renomowanych firm, którym udało się za taki zabieg zapłacić podwójnie. Korzyści płynące z redukcji kadr są co prawda realne i widać je gołym okiem, ale mają tę właściwość, że w krótkim czasie zamieniają się w realne straty. Sądząc po systematycznym wzroście bezrobocia w Polsce, przedsiębiorcy niezbyt chętnie sięgają po rozwiązania bardziej skomplikowane niż wręczanie wypowiedzeń, co odbija się niekorzystnie na niemal wszystkich podmiotach oferujących swoje towary na rynku. Bo z bezrobotnego taki klient, co to wydatki ogranicza do minimum.
Nie ma podstaw, by podejrzewać, że budowanie zysku za pomocą konkretnych rozwiązań organizacyjnych i logistycznych jest procesem obcym naszym przedsiębiorcom, a proponowana lektura wpłynie na radykalne zmniejszenie bezrobocia, ale jeśli dzięki niej uda się uchronić chociaż jedno miejsce pracy, to warto do niej sięgnąć.
Wydawca: Studio EMKA
Bill Bishop
Marketing globalny ery cyfrowej
Globalizacja jest zjawiskiem, które jednym niesie obietnice korzyści, innych zaś pobudza do radykalnych zachowań, jednak pociąg już ruszył i nie ma takiej siły, która go może zatrzymać. W zdobywaniu nowych rynków coraz bardziej liczy się inteligencja i oryginalność. Trzeba czymś się wyróżniać z tłumu, aby być w ogóle zauważonym. Prezentowaną książkę polecam specjalistom od marketingu i reklamy, i wierzę, że stanie się ona pomocna w budowaniu koncepcji wizerunku, jaki firma chce zaprezentować światu.
Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Recenzent:
Grażyna Sobolewska