Paco Underhill
Dlaczego kupujemy? Nauka o robieniu zakupów. Zachowania klientów w sklepie
Amerykanie lata poświęcili na podglądaniu zachowań klientów, analizowaniu motywów, jakimi się kierują przy wrzucaniu do koszyka tego, a nie innego produktu. Na co zwracają uwagę, jaki mają wzrok, wagę i nadwagę. Tym samym wykonali za nas kawał dobrej roboty.
Polscy handlowcy i nie tylko oni musieli skorzystać z kursów przyśpieszonych, a że uczyli się pilnie, można gołym okiem zauważyć. Z ekskluzywnych butików znikają anorektyczki ucharakteryzowane na nieboszczki, zgłaszające chęć udzielenia pomocy, zanim człowiek na dobre wszedł do sklepu. Na opakowaniach pojawiły się informacje o zawartości w języku zrozumiałym dla statystycznego Kowalskiego, a dotarcie do towaru z górnej półki przestało przypominać próbę samobójczą. Wyjątek stanowi okres przedświąteczny, trwający od połowy listopada do połowy lutego. Sklepy, bez względu na branże, startują w konkursie na najbardziej tandetną dekorację i tu wszystkie chwyty dozwolone byleby błyszczało, dzwoniło i mrugało. Do tego obowiązkowo: bijące po uszach kolędy, hostessy przebrane za śnieżynki, sponiewierany Mikołaj i miliony zamordowanych choinek.
Na szczęście choroba atakuje również kupujących, którzy traktują każde święta jak ostatnie w życiu.
Wydawca: MT Biznes
Zalety
- Świetnie napisana i przetłumaczona. Starannie wydana. Unikalne i kompleksowe potraktowanie tematu.
Wady
- Nie ma.
Polecam
- Handlowcom, specjalistom od sprzedaży i aranżacji sklepowych.
Recenzent:
Grażyna Sobolewska