Recesja i inflacja niestraszne dla Lego

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 28-09-2022, 10:41
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Pierwsze półrocze 2022 r. duński koncern Lego, jeden z największych na świecie producentów zabawek mógł zaliczyć do nadspodziewanie udanych. Liczy na udany sezon sprzedaży świątecznej, donosi Reuters.

fot. Jason Alden/Bloomberg

Duński potentat segmenty klocków odnotował w pierwszych sześciu miesiącach br. 17 proc. wzrost przychodów do poziomu 27 mld DKK (3,84 mld USD). Na podobnym poziomie jak rok wcześniej utrzymał się natomiast zysk operacyjny, który zamknął się kwotą około 7,9 mld DKK.

Firma podkreśla, że na wszystkich głównych rynkach odnotowała wzrost zdecydowanie przebijając średnią dla branży. W komunikacie podano, że sprzedaż konsumencka zwiększyła się o 13 proc. podczas gdy analogiczny odczyt dla światowego rynku zabawek to zaledwie 1 proc.

W pierwszym półroczu 2022 r. Lego uruchomiło 66 nowych sklepów, z czego gros bo aż 44 w samych tylko Chinach. Łącznie firma posiada już 833 lokale na całym świecie.

Lego w sierpniu podniosło ceny części produktów, co podyktowane zostało wysoką inflacją i wzrostem kosztów energii, frachtu i surowca (plastiku).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane