Red Sky zapłaci za pomysł wart rzucenia pracy

  • Marta Bellon
28-08-2014, 00:00

Inwestycje Kilka lat temu podbili internet, teraz chcą współpracować z menedżerami z pomysłem na biznes — i płacić im pensję — na odwagę

Szczecińska spółka Red Sky należy do twórców FilesTube — wyszukiwarki plików multimedialnych, która w niedługim czasie po debiucie znalazła się w zestawieniu najpopularniejszych stron internetowych na świecie. Teraz stworzyła fundusz inwestycyjny. Przedstawiciele firmy zapewniają, że są gotowi na współpracę z pomysłodawcami w każdym wieku i różnym doświadczeniem, ale najbardziej zależy im na dotarciu do startupowców odbiegających od stereotypu debiutantów w biznesie.

INTERNET I NIE TYLKO: Spółka, której współzałożycielem jest Arkadiusz Seńko, najbardziej zainteresowana jest pomysłami technologicznymi z branży e-commerce, rozrywki czy reklamy, ale jest też otwarta na projekty z innych dziedzin. [FOT. ARC]
Zobacz więcej

INTERNET I NIE TYLKO: Spółka, której współzałożycielem jest Arkadiusz Seńko, najbardziej zainteresowana jest pomysłami technologicznymi z branży e-commerce, rozrywki czy reklamy, ale jest też otwarta na projekty z innych dziedzin. [FOT. ARC]

Biznes na próbę

Fundusz Redsky Starter będzie inwestował w firmy na dwa sposoby. Pierwszy, typowy, to wejścia kapitałowe w projekty na każdym etapie rozwoju. Drugi to nietypowy model inkubacyjny. Fundusz chce zapewnić menedżerom wynagrodzenie i pomoc zespołu doświadczonego w rozwijaniu biznesów, o których głośno poza Polską. Takie rozwiązanie jest skierowane do specjalistów, którzy dobrze znają swoją branżę i mają solidny pomysłna biznes, na razie jednak — z różnych powodów — nie decydują się na założenie własnej firmy.

— Adresujemy naszą ofertę właśnie do tej grupy, bo dostrzegamy w niej duży potencjał. Jest wiele osób, które zajmują wysokie, menedżerskie stanowiska, mają spore doświadczenie, a dzięki temu, że mają wysokie kompetencje i szeroki zakres obowiązków, robią w danych organizacjach zdecydowanie więcej niż niektórzy prezesi mniejszych firm. Pewien rodzaj doświadczenia przychodzi z czasem, sami się o tym przekonaliśmy. Gdy ktoś zakłada start-up w wieku 20 lat, ma zupełnie inne doświadczenia niż 30-latek, który założył rodzinę. Ta druga grupa osób nie może pozwolić sobie na podjęcie pewnego ryzyka ze względu na zobowiązania wobec najbliższych czy np. banku. My to rozumiemy, dlatego właśnie do takich osób wychodzimy z naszą ofertą — deklaruje Arkadiusz Seńko, współzałożyciel Red Sky. Jego firma buduje w tej chwili osobny zespół, który będzie wspierał merytorycznie i technicznie projekty, realizowane w ramach Redsky Starter.

— Do wsparcia pomysłodawców chcemy wykorzystać całą naszą wiedzę i doświadczenie. Po osiągnięciu pewnych wyznaczonych przez nas pułapów projekt zostanie wydzielony jako spółkacórka, a jego pracownicy będą mieli wolną drogę do obejmowania udziałów — podkreśla Arkadiusz Seńko. W nowe projekty Red Sky będzie inwestował do 1 mln zł, udziały będą zależeć od ich wyceny. Szczecińskich przedsiębiorców najbardziej interesują pomysły i rozwiązania technologiczne z gatunku e-commerce, branży rozrywki czy reklamy.

— Ale jesteśmy również otwarci na przedsięwzięcia spoza świata internetu. Nie wyznaczamy sobie celów ilościowych, ale jedynie jakościowe — zaznacza Arkadiusz Seńko. Jego zdaniem, pomysłów na biznes na rodzimym rynku nie brakuje, ale to, co jest istotne, to tzw. moc sprawcza.

— Dlatego chcemy dotrzeć z naszą ofertą do profesjonalistów, którzy ją mają, bo przecież sam pomysł, bez możliwości realizacji, nie jest nic wart. Błędy, jakie popełniają pomysłodawcy, to np. bagatelizowanie kwestii promocji i marketingu czy testowania oferty. Często brakuje weryfikacji pewnych założeń, a jest ona potrzebna już na wczesnym etapie pracy nad projektem, by wyeliminować ryzyko i np. uniknąć późniejszych niepotrzebnych wydatków. Tam, gdzie jest największe ryzyko, najszybciej trzeba znaleźć odpowiedź na pytanie: jak je rozwiążemy — mówi współzałożyciel spółki Red Sky. Twórcy spółki mają już za sobą doświadczenia z inwestowaniem w podobne przedsięwzięcia i współpracą z pomysłodawcami. A na koncie z tego tytułu — i sukcesy, i porażki. Zdobytą wiedzę chcą wykorzystać w nowym projekcie.

Własne doświadczenia

— W ostatnim czasie, obok obsługi FilesTube’a, zaczęliśmy rozwijać kilka nowych projektów, takich jak shorte.st, ShinyBox czy TeslaThemes. FilesTube pozwolił nam wejść do pierwszej ligi serwisów zasięgowych. Od jego startu w 2007 r. bardzo dużo się nauczyliśmy i zdobyliśmy bezcenne kontakty, które pozwalają nam teraz na szybki rozwój innych usług. Znaleźliśmy również modele pomagające nam działać bardziej efektywnie — mówi Arkadiusz Seńko. Przedsiębiorcy ze Szczecina kilka lat temu wkroczyli szturmem do świata internetu. Oprócz serwisu FilesTube mają też na koncie kilka innych usług. Popularność odniósł m.in. shorte.st odwiedzany przez 82 mln osób miesięcznie.

— To usługa, która daje możliwość zarabiania na skracanych linkach. Była rentowna już w czwartym miesiącu od startu, a udostępniliśmy ją dla użytkowników jesienią ubiegłego roku. Projekt powstał w Polsce, zespół został stworzony przez Red Sky, w siedzibie firmy — podkreśla Arkadiusz Seńko.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Red Sky zapłaci za pomysł wart rzucenia pracy