Redan o wynikach i planach

ISBNEWS
opublikowano: 17-03-2016, 13:37

Sieć dyskontowa TXM textilmarket otworzy w tym roku w sumie ok. 25 sklepów w Polsce i 30 za granicą, zapowiedział wiceprezes Redanu Bogusz Kruszyński.

"Za granicą nie będziemy wchodzić w nowe rynki, nasza ekspansja skoncentruje je się na tych, na których jesteśmy obecni, czyli placówki otworzymy w Czechach, na Słowacji i w Rumunii. Rumuński jest dla nas bardzo pozytywnym i optymistycznym rynkiem, na nim otworzymy największą liczbę naszych zagranicznych placówek" - powiedział Kruszyński podczas spotkania z dziennikarzami. 

Obecnie w Rumunii działają cztery markety sieci, otwarcie pierwszego miało miejsce w połowie listopada w miejscowości Sighetu Marmatiei w północnej części kraju, tuż przy granicy z Ukrainą.

"W tym roku planujemy poprawić marżę handlową, zwiększyć udział importu bezpośredniego z 8% w 2015 r. do około 13-14%. Import bezpośredni pozwala nam uzyskać marżę wyższą o kilka punktów procentowych, od tej na towarach kupowanych w Polsce. Powiększymy także udział grup asortymentowych wyżej marżowych" - podkreślił Kruszyński.

Kruszyński zapowiedział także, że w tym roku zostanie przeznaczonych 20 mln zł na inwestycje - 15 mln zł na rozwój i modernizację sklepów, 5 mln zł na poprawę infrastruktury, w tym na wdrożenie nowego systemu wspomagającego zarządzanie SAP. 

"Planujemy także intensywny rozwój e-commerce" - dodał Kruszyński.

 

Na koniec 2015 roku działało 338 marketów w Polsce oraz 18 za granicą.

Redan odnotował 13,15 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2015 r. wobec 5,57 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 2,18 mln zł wobec 12,36 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody z działalności operacyjnej sięgnęły 564,51 mln zł w 2015 r. wobec 507,41 mln zł rok wcześniej ( w tym przychody ze sprzedaży wyniosły odpowiednio: 560,43 mln zł wobec 504 mln zł).

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2015 r. wyniósł 14,78 mln zł wobec 35,55 mln zł zysku rok wcześniej.

"W roku 2015 zarówno segment modowy, jak i dyskontowy zanotowały wzrost przychodów ze sprzedaży towarów. W sektorze dyskontowym źródłem był dynamiczny rozwój sieci (+11% średnio w skali roku) przy jednoczesnym zwiększeniu obrotów w sklepach porównywalnych (tzn. takich, które działały zarówno w 2015, jak i w 2014 r.) (+2%). W części modowej został zanotowany dynamiczny przyrost sprzedaży realizowanej w Polsce (+31 mln zł, tj. +17% r/r) oraz spadek sprzedaży zagranicznej (-14 mln zł, tj. -12% r/r), co wynika z decyzji w sprawie ograniczenia działalności na Ukrainie i w Rosji oraz dewaluacji wartości rosyjskiego rubla i ukraińskiej hrywny w stosunku do złotego" - czytamy w raporcie.

Marża brutto na sprzedaży spadła w 2015 r. do 1,4% wobec 2,7% rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNEWS

Polecane