Regulator: fuzja Sky-Fox nie leży w interesie publicznym

aktualizacja: 23-01-2018, 08:50

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynku (Competition and Markets Authority) poinformował przejęcie przez Fox telewizji Sky nie leży w interesie publicznym, informuje BBC.

CMA wskazuje jako podstawę pluralizm mediów.

Zdaniem CMA, jeśliby doszło do podpisania umowy, rodzina Murdocha miałaby za duża kontrolę nad brytyjskim rynkiem medialnym.

Nie byłaby ona sprzeczna z interesem publicznym  w odniesieniu do standardów emisji.

Zobacz więcej

Telewizja Sky Bloomberg

W kwietniu ubiegłego roku zgodę na przejęcie Sky przez Murdocha wyraziła jednak Komisja Europejska, która stwierdziła, że oferta Murdocha nie wzbudziła żadnych obaw związanych z konkurencją, ponieważ należąca do niego stacja Twenty First Century Fox i brytyjski Sky działają na różnych rynkach w Europie, a istniejące przepisy w krajach Unii Europejskiej oznaczają, że rywale nadal będą  mieli dostęp do filmów w Sky i kanałów TV.

Wówczas wartość transakcji szacowano na 14,5 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Regulator: fuzja Sky-Fox nie leży w interesie publicznym