Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) stwierdził, że bank w sposób niesprawiedliwy uzależnił wpływ środków z rządowych programów pomocowych dla firm od otwarcia w nim biznesowych rachunków, pisze Reuters.
Ok. 30 tys. klientów prowadzących działalność gospodarczą i używających na co dzień konta osobistego, często darmowego, zostało poproszonych przez Lloyds Bank o otwarcie płatnego konta biznesowego. Instytucja uzależniała od tego wpływ środków z rządowych programów pomocowych dla przedsiębiorców wprowadzonych w związku z pandemią koronawirusa.

„Lloyds naruszył zobowiązania, które podpisał, ograniczył wybór i naraził swoich klientów na niepotrzebne obciążenie” – powiedział Adam Land z CMA.
Rzecznik banku twierdzi z kolei, że procedura została wprowadzona, by przyspieszyć dostęp do finansowania. „Piszemy do naszych klientów, aby poinformować ich, że mogą w każdej chwili przenieść środki na darmowe konto, jeżeli zechcą to zrobić” – dodał.