Reguły staną się bardziej przejrzyste W internecie

DI, NBP
opublikowano: 19-06-2009, 00:00

Po wejściu Polski do strefy  euro polskie przedsiębiorstwa będą poddane silniejszej konkurencji zarówno na rynku europejskim, jak i krajowym.

Po wejściu Polski do strefy  euro polskie przedsiębiorstwa będą poddane silniejszej konkurencji zarówno na rynku europejskim, jak i krajowym.

Obecnie w relacjach zewnętrznych nie ma możliwości bezpośredniego porównywania kosztów firm i ich ofert cenowych. Dokonuje się to poprzez kurs walutowy, który zależy od wielu czynników. Zniekształcają one obraz cen oraz efektywności podmiotów gospodarczych.

Gdy zniknie konieczność wymiany walut, klienci łatwiej będą mogli porównywać oferty różnych firm, a inwestorzy — stopy zwrotu z inwestycji. To duże wyzwanie dla przedsiębiorstw, które dotąd jeszcze nie operowały na rynkach zewnętrznych, a więc w swoich działaniach operacyjnych i strategicznych nie musiały brać pod uwagę czynnika kursowego.

Przez ostatnie lata eksporterzy musieli stawać na głowie, aby przy silnym złotym wyjść na swoje. Z kolei importerzy mogli spocząć na laurach. Bez względu na swoją efektywność czy jakość produktów dzięki kursowi często odnosili sukcesy. Po wprowadzaniu euro warunki prowadzenia biznesu będą dla wszystkich firm porównywalne.

Więcej informacji o polskiej drodze do euro na stronach: www.nbp.pl i www.nbportal.pl

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, NBP

Polecane