Reklama bije kolejne rekordy

MIM
opublikowano: 2007-11-26 00:00

Prawie na 4,5 mln zł szacuje dom mediowy Starlink wartość netto rynku reklamowego po trzech kwartałach 2007 r. To o 14,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wydatki na reklamę w internecie (o 40,3 proc.), kinie (20,3 proc.), outdoorze (16,4 proc.) i telewizji (16,2 proc.). Najmniej — w dziennikach (o 2,7 proc.), magazynach (4,2 proc.) i radiu (6 proc.). Udział internetu w rynku reklamowym wyniósł 4,7 proc. (rok wcześniej było 3,9 proc.). Od stycznia do września firmy wydały na reklamę w sieci 211,1 mln zł (ponad 60 mln zł więcej w trzech kwartałach 2006 r.). Najbardziej wydatki w internecie zwiększyły: telekomunikacja (o 79 proc.), motoryzacja, transport (47 proc.), żywność (58 proc.), finanse i usługi

marketingowe (21 proc.).