Totalna inwigilacja. Wiemy o tobie wszystko. Jaki film oglądałeś, że kupiłeś na obiad mrożone pierogi. Wieczorem lubisz wypić piwo, nie przegapisz meczu, podczas którego pochłaniasz paprykowe chipsy. Dlaczego wstajesz od telewizora, kiedy zaczyna się blok reklamowy? I tak reklama cię dopadła. Dzisiaj przechodziłeś obok czterech billboardów z reklamą piwa X. Spodobały się? Tego (jeszcze) wprost nie wiemy. Ale wiemy, że w sklepie wybrałeś właśnie to piwo. Ulubiona marka przestała smakować? Zmieniasz nawyki? Winem zastępujesz wódkę? Czego się nie robi dla znajomych... Domyślamy się, że jutro impreza. Tak duże zakupy przecież rzadko lądują w koszyku. A najlepsze jest to, że to nie żart. Tak pracuje Centrum Monitorowania Rynku (CMR). To może skandal? Nie, nowatorski monitoring konsumentów. Podobne badania robione są jedynie w kilku krajach na świecie.
Za wszystkim stoi Jakub Bierzyński, główny udziałowiec CMR, na co dzień szef grupy domów mediowych w Polsce zrzeszonych pod szyldem Omnicom Media Group.
— To mój autorski pomysł, w który zainwestowałem już miliony złotych. Pełną parą na rynek wchodzimy za kilka miesięcy, jak zwiększymy próbę. Idea jest prosta: robić badanie, które pokazuje rzeczywistą konsumpcję reklamy, mediów i decyzje, jakie podejmuje pod ich wpływem klient — tłumaczy Jakub Bierzyński.
Więcej w środowym Pulsie Biznesu.