Rekomendacja dla akcji WP poszła w górę

Mikołaj Czyż
opublikowano: 2020-10-22 22:00

Konrad Księżopolski, szef analityków w Haitong Banki podniósł do „neutralnie” ze „sprzedaj” rekomendację dla akcji Wirtualnej Polski.

W raporcie z 21 października wyznaczył cenę docelową na 75,1 zł. Zdaniem eksperta jednym z czynników, który sprawił, że spółka w mniejszym niż konkurenci stopniu odczuła negatywne skutki spadku zainteresowania reklamodawców w czasie pandemii, jest charakter reklamy, jaką oferuje. Reklama internetowa zanotowała bowiem w II kwartale 2020 r. spadek jedynie o 5 proc. w porównaniu do 50-procentowego spadku w prasie czy 70-procentowego w telewizji. Dodatkowo Wirtualna Polska zdecydowała się na cięcie kosztów.

„Restrukturyzacja, którą Wirtualna Polska przeprowadziła podczas lockdownu w II kwartale 2020 r., powinna pozytywnie wpłynąć na rentowność segmentu reklamy internetowej i oczekujemy, że marża EBITDA wyniesie około 47 proc. wobec 44 proc. w roku ubiegłym. Zakładamy odbicie w reklamie internetowej i przychodów z tego tyłu na poziomie 80,4 mln zł w III kwartale (wzrost o 8 proc. r/r). Rentowności e-commerce zaszkodzą prawdopodobnie przede wszystkim Wakacje.pl. EBITDA w tym segmencie wyniesie około 7 mln zł” — napisał Konrad Księżopolski w uzasadnieniu rekomendacji.

Na wyniki finansowe tego ostatniego ma wpływ sytuacja na rynku turystycznym. Spadło bowiem zainteresowanie międzynarodowymi wakacjami, które według analityka nie wzrośnie nawet w okresie urlopowym 2021 r.