Rekordowe tempo złomowania statków

Globalny handel spowolnił tak mocno, że tempo złomowania statków jest teraz dwukrotnie szybsze niż w rekordowym pod tym względem 1986 roku, pisze Business Insider (BI).

BI zwraca uwagę, że światowy handel jest teraz najsłabszy od kryzysowego 2008 roku. Baltic Dry Index, pokazujący koszt wynajmu statków do przewozów surowców, od listopada utrzymuje się poniżej 500, wartości nie notowanej wcześniej w historii. Jeszcze w sierpniu 2015 roku sięgał nawet 1222 pkt. Jest o 84 proc. poniżej szczytu zanotowanego pod koniec 2013 roku, podkreśla BI.

Spadek globalnego handlu jest tak duży, że tempo złomowania statków jest większe niż ich budowania. Deutsche Bank zwrócił uwagę, że w ubiegłym tygodniu na złom poszło 16 statków o zdolności przewozu 1,6 mln ton. W tym samym okresie dostarczono 9 nowych jednostek. Tempo złomowania z ubiegłego tygodnia odpowiada 11 proc. zdolności przewozowych w ujęciu zannualizowanym. W rekordowym pod tym względem 1986 roku wynosiło 6,3 proc. Od początku roku skala złomowania statków jest o 80 proc. większa niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, uk.businessinsider.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Rekordowe tempo złomowania statków