Rekordowy rok dla branży piwowarskiej

07-02-2007, 13:16

Sprzedaż piwa w Polsce w 2006 r. zwiększyła się do 32,5 mln hl, co oznacza wzrost o 7,2 proc. w stosunku do roku 2005.

Sprzedaż piwa w Polsce w 2006 r. zwiększyła się do 32,5 mln hl, co oznacza wzrost o 7,2 proc. w stosunku do roku 2005.

Przedstawiciele branży sugerują, że tak dobre wyniki były możliwe dzięki sprzyjającej pogodzie (upalne lato), Mistrzostw Świata w Piłce nożnej a także wzrostowi gospodarczemu i idącemu za tym wzrostowi zamożności konsumentów.

Jednak obawy sektora budzi jeden negatywny trend. W przeciwieństwie do tendencji obserwowanych w innych krajach w Polsce wzrosło spożycie piwa w puszkach (o 40 proc.) spadło zaś w butelkach i kegach w pubach i restauracjach.

Paweł Sudoł prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) Browary Polskie pytany o prognozy na rok 2007 powiedział, że ZPPP jest ostrożna w szacunkach.

"Chcielibyśmy, żeby to było ok. 2-3% więcej od poziomu uzyskanego w 2006 roku" - powiedział Sudoł.

Poinformował jednocześnie, że według szacunków związku, obecne zdolności produkcyjne koncernów piwowarskich w Polsce stanowią ok. 35-36 mln hl.

Według analityków zajmujących się przemysłem piwowarskim, w najbliższym czasie poziom nasycenia rynku konsumpcji piwa stanowić będzie ok. 90 litrów rocznie na osobę.

"Obecnie mamy spożycie na poziomie 86-87 litrów" - powiedział Sudoł.

WSZ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Rekordowy rok dla branży piwowarskiej