Czytasz dzięki

Rekordowy spadek sprzedaży aut w Chinach

opublikowano: 12-03-2020, 09:22

Największy rynek motoryzacyjny na świecie boleśnie odczuwa negatywne skutki wybuch epidemii koronawirusa. Po raz kolejny odnotowano drastyczny spadek sprzedaży.

W lutym sprzedaż obniżyła się aż o 79 proc. względem stycznia, schodząc do poziomu zaledwie 310 tys. pojazdów, wynika z danych zaprezentowanych w czwartek przez Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (CAAM). To nowy niechlubny rekord i  20-ty z rzędu miesiąc z ujemną dynamiką.

Zobacz więcej

Salon marki Buick w Szanghaju fot. Bloomberg

Podobne szacunki, na poziomie 80 proc. kilka dni wcześniej przedstawiło Chińskie Stowarzyszenie Producentów Aut Osobowych (PCA).

Miesiąc wcześniej, w zależności od szacunków, sprzedaż zmniejszyła się o 20 do 25 proc. 

Tymczasem sprzedaż nowych pojazdów z alternatywnym systemem zasilania, w tym samochodów z akumulatorami, odnotowała ósmy spadek z rzędu.

Sprzedaż samochodów w Chinach Kontynentalnych w lutym powróciła do poziomów nie widzianych od 2005 r. – ocenił Chen Shihua przedstawiciel CAAM. Przed miesiącem prognozował on, że w pierwszej połowie tego roku sprzedaż zmniejszy się o ponad 10 proc. Dodał, że jeśli wybuch epidemii zostanie skutecznie powstrzymany w Chinach przed kwietniem, spadek może wynieść  około 5 proc. w całym 2020 r.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy