Rekordy na Wall Street

opublikowano: 27-11-2020, 20:17

Dow Jones zyskał 0,1 proc. S&P500 wzrósł o 0,2 proc., a Nasdaq o 0,9 proc. Oba indeksy osiągnęły nowe historyczne szczyty. Przez czterosesyjny tydzień wartość średniej Dow wzrosła o 2,2 proc., S&P500 o 2,3 proc., a Nasdaq Composite o prawie 3 proc.

Skrócona poświąteczna sesja na amerykańskich rynkach akcji zakończyła się rekordami S&P500; i Nasdaq. Pomogła w tym dużo niższa niż zwykle aktywność inwestorów, z których wielu zrobiło sobie długi weekend. Dominację dobrych nastrojów tłumaczono optymizmem obudzonym w mijającym miesiącu przez doniesienia o szczepionkach na COVID-19, a także sygnałami wskazującymi, że konflikt dotyczący przekazania władzy przez administrację Donalda Trumpa zmierza raczej ku deeskalacji niż w przeciwnym kierunku. W przeciwieństwie do poprzednich wzrostowych sesji w drugiej połowie listopada, sektor energii nie był tym razem liderem zwyżek, ale zniżek, co wynikało ze spadku notowań ropy.

Ostatecznie na zamknięciu liczba drożejących i taniejących spółek z S&P500; była zbliżona. Z 11 głównych segmentów indeksu popyt przeważał w 5. Największym cieszyły się akcje spółek ochrony zdrowia (0,95 proc.), usług telekomunikacyjnych (0,6 proc.) oraz IT (0,5 proc.). Najsłabsze były segmenty użyteczności publicznej (-0,95 proc.) i energii (-1,25 proc.).

Wśród 30 blue chipów ze średniej Dow Jones tyle samo drożało co taniało. Najmocniej rosły kursy producenta chipów Intela (0,85 proc.), spółki ubezpieczeń zdrowotnych UnitedHealth Group (1,4 proc.) oraz producenta leków Amgen (2,0 proc.). Najmocniej taniały akcje firmy ubezpieczeniowej Travelers Companies (-1,2 proc.), giganta medialnego Walt Disney Company (-1,3 proc.) i koncernu chemicznego Dow Inc. (-1,8 proc.).

Na Nasdaq zdrożało prawie 66 proc. notowanych na tym rynku spółek. Wśród 12, których kapitalizacja przekracza 200 mld USD, drożały akcje 10. Wzrosły kursy wszystkich spółek w grupy FAANG, przy czym najmocniej drożały akcje Alphabet i Netflixa (po 1,3 proc.), a najsłabiej Amazon.com (0,3 proc.).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane