Rekrutacja online i tradycyjna

Dariusz Obuchowicz
opublikowano: 12-06-2006, 00:00

Chcę zatrudnić osobę na stanowisko specjalistyczne w sektorze IT. Jak szukać najlepszych kandydatów?

- Ze względu na specyfikę tej branży proponuję ogłoszenie rekrutacyjne w internetowych portalach pracowych. Przy wyborze należy się sugerować parametrami portalu związanymi z liczbą podobnych ogłoszeń, liczbą firm konkurencyjnych, szukających pracowników za pośrednictwem tego źródła, posiadaniem przez usługodawcę kanałów branżowych (w tym przypadku —IT/Telekomunikacja), które przyciągają tematyką potencjalnych odbiorców ogłoszenia. Ważna jest też liczba współpracujących z usługodawcą portali z sektora IT — dzięki temu ogłoszenie ukaże się w większej liczbie źródeł.

W ogłoszeniu dla specjalistów IT liczą się dane techniczne, trafiające do serca czytelnika. Powinny to być jednak informacje pokazujące, że firma wie dokładnie, kogo szuka i precyzyjnie przedstawia wymagania. Często się zdarza, że kandydat na bieżąco „dostosowuje” przebieg swojej kariery i posiadane umiejętności do stawianych wymagań. Należy więc unikać zwrotu „dobra znajomość” i zastępować go wymaganiem posiadania odpowiednich certyfikatów poświadczających konkretne umiejętności. Ułatwia to przeprowadzenie pierwszego etapu selekcji. Jak przy każdej rekrutacji, dobrze jest też wiedzieć, gdzie w kraju są podobne firmy, by precyzyjnie umieścić ofertę w regionach o największej liczbie specjalistów z branży.

Muszę zrekrutować dużą grupę absolwentów kierunków technicznych. Jak skonstruować ofertę, by przyciągnęła kandydatów, a jednocześnie wykorzystać tę okazję do promocji firmy?

- Każde ogłoszenie rekrutacyjne jest okazją do zaprezentowania i wypromowania firmy. Przede wszystkim należy podać nazwę przedsiębiorstwa, bo może być znana odbiorcom i stanowić reklamę stabilności. Cennymi informacjami w nagłówku są dane o historii firmy w kraju, jej sukcesach, wzroście obrotów, przewidywanej rozbudowie struktur interesujących absolwentów studiów technicznych. Dobry nagłówek to szansa, że czytający dotrze do końca, a nie zniechęci się już na wstępie. Sformułowanie „w związku z dynamicznym rozwojem…” przechodzi, na szczęście, do lamusa. Jest zastępowany ambitniejszymi, np.: „jeśli jesteś zainteresowany rozwojem swojej kariery, jesteś wykwalifikowany i gotowy do rozpoczęcia przygody życia — czekamy na Ciebie”. Informacja o możliwości rozwoju przy zajmującej pracy działa na podświadomość kandydatów — tym bardziej młodych i zmobilizowanych. Absolwenci studiów to grupa aktywnie szukająca ofert pracy za pośrednictwem prasy i internetu, więc sugeruję skorzystanie z obu tych nośników. Bogatą bazę zainteresowanych ofertą kandydatów można uzyskać, wysyłając ofertę rekrutacyjną do biur karier działających przy uczelniach technicznych.

Dariusz Obuchowicz

konsultant HRK.PL

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dariusz Obuchowicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu