Rekrutacja przez zabawę

12-10-2017, 22:00

Testy online, benefity dla pracowników, analiza behawioralna — poszukiwanie kandydatów do pracy to rozległa sieć działań.

W branży HR powstają coraz to nowsze sposoby spożytkowania wiedzy, jaką przynosi obserwacja aktywności w internecie potencjalnych kandydatów do pracy. Jedno z takich narzędzi właśnie powstaje na Uniwersytecie Warszawskim (UW). Trwają tam prace nad pilotażowym projektem analizy behawioralnej, realizowanym dla międzynarodowej agencji doradztwa personalnego.

— Opracowujemy narzędzie informatyczne, które dzięki specjalnym algorytmom i analizie danych pozwoli typować chętnych do zmiany pracy. System dokonuje selekcji na podstawie informacji z różnych dostępnych źródeł. Mogą one dotyczyć demografii, miejsc pracy, pochodzić z portali LinkedIn, GitHub, Stack Overflow — mówi prof. dr hab. Krzysztof Stencel z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW. Wyjaśnia, że np. według statystyk programiści są skłonni do zmiany pracy średnio co 2-3 lata, więc narzędzie może typować osoby, o których wiadomo, że w danym miejscu pracy są zatrudnione od tego czasu. Automatyzacja rekrutacji na jej pierwszym etapie zmniejsza koszty. Większość nawiązywanych wówczas kontaktów nie przynosi rezultatów. Dlatego m.in. coraz częściej są organizowane wideorekrutacje czy jednostronne rozmowy kwalifikacyjne, podczas których kandydaci nagrywają odpowiedzi na pytania z systemu IT.

— Hitem stają się gry rekrutacyjne, podczas których kandydaci do pracy biorą udział w specjalnej zabawie, polegającej na wcieleniu się w daną postać — mówi Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent. Jej zdaniem, z uwagi na problemy pracodawców ze znalezieniem specjalistów zachęcają oni pracowników do polecania kandydatów do pracy. W zamian nagradzają nie tylko premiami, ale też benefitami pozapłacowymi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Rekrutacja przez zabawę