Renault zamierza bronić pozycji

Paweł Janas
opublikowano: 19-01-2010, 10:24

Ubiegły rok nie był dla francuskiego koncernu łaskawy. Szykują więc nową ofensywę. Głównie modelową.

Kryzys boleśnie odbił się na wynikach wielu firm motoryzacyjnych działających w Polsce. Wśród nich znalazł się koncern Renault. Francuzi sprzedali w ubiegłym roku 17,3 tys. nowych samochodów osobowych. Jak zauważa Wojciech Drzewiecki, prezes firmy analitycznej Samar, ponad 11-procentowy spadek sprzedaży w porównaniu z wynikiem sprzed roku spowodował osłabienie pozycji marki. Udziały rynkowe Renault spadły z 6,1 do 5,4 proc. Na co liczy firma w tym roku?

— Chcemy położyć duży nacisk na zwiększenie naszego udziału w rynku samochodów osobowych — deklaruje enigmatycznie Grzegorz Zalewski, prezes Renault Polska.

Przy prognozowanej przez niego dla całego rynku sprzedaży na poziomie 295 tys. oznacza to, że koncern będzie walczył o przekroczenie poziomu 16 tys. sprzedanych aut osobowych. Optymistycznie na przyszłość mógł nastroić spółkę grudzień, w którym sprzedała 1649 aut, o 6,7 proc. więcej niż przed rokiem.
Francuskie argumenty

Szef Renault twierdzi, że na poparcie swoich starań o zwiększenie udziału w rynku firma ma w rękach kilka silnych argumentów. Czyli głównie nowych aut.

— Kompletna rodzina nowego Megane czy nowy sedan Fluence. Chcemy także znacznie zwiększyć udział samochodów Dacia w polskim rynku dzięki 5-modelowej gamie i atrakcyjnemu 4x4 Duster — wylicza Grzegorz Zalewski.

Według niego, nowy model Megane prawdopodobnie zastąpi w tym roku na pozycji lidera model Clio. Firma sprzedała go w Polsce w 2009 r. ponad 5600 sztuk.

Jednym z hitów sprzedażowych ma być Dacia Duster
Jednym z hitów sprzedażowych ma być Dacia Duster
None
None

Więcej - we wtorkowym wydaniu Pulsu Biznesu

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane