Czytasz dzięki

Revolut może inwestować

opublikowano: 27-07-2020, 22:00

Fintech zdobył dodatkowe 80 mln USD w rundzie D. Chce przyspieszyć rozwój oferty depozytowej i kredytowej w Europie.

Revolut, z którego usług korzysta ponad 12 mln klientów na świecie, pozyskał dodatkowe 80 mln USD finansowania w rundzie D, zamykając ją na poziomie 580 mln USD. Tym razem w fintech uwierzył TSG Consumer Partners, amerykański fundusz private equity z Doliny Krzemowej, specjalizujący się w budowaniu wartości globalnych marek konsumenckich. Revolut chce przyspieszyć rozwój oferty bankowej w Europie — w tym depozytowej i kredytowej. Niebawem wdroży rozwiązanie do zarządzania subskrypcjami i rozwinie platformę z okazjami zakupowymi.

Revolut, którym kieruje Nik Storoński, od momentu założenia w 2015 r.
zdobył w sumie 800 mln USD finansowania od inwestorów i ponad 12 mln klientów
na świecie (w tym ponad 1 mln w Polsce). Zrealizował przeszło miliard transakcji
wartych ponad 130 mld USD.
Zobacz więcej

GRUBY BIZNES:

Revolut, którym kieruje Nik Storoński, od momentu założenia w 2015 r. zdobył w sumie 800 mln USD finansowania od inwestorów i ponad 12 mln klientów na świecie (w tym ponad 1 mln w Polsce). Zrealizował przeszło miliard transakcji wartych ponad 130 mld USD. Fot. Bloomberg

„Teraz, gdy seria D finansowania jest zakończona, skupiamy nasze siły i zasoby na rozwoju usług bankowych w Europie i (…) produktów w USA — mówi Nik Storoński, CEO i współzałożyciel Revoluta.

Twierdzi, że spółka nie poszukiwała aktywnie dodatkowego kapitału. To TSG zwrócił się do fintechu, oferując swoje doświadczenie w zarządzaniu innowacyjnymi markami konsumenckimi na skalę globalną.

„Revolut pozycjonuje się jako wiodąca marka konsumencka na dynamicznym i szybko rosnącym rynku usług finansowych opartych na technologii” — mówi Colin Welch, dyrektor zarządzający w TSG.

Jego zdaniem „innowacyjna oferta produktowa, zdolność łączenia aktywności finansowej klientów na świecie i determinacja w budowaniu lepszych usług finansowych plasuje Revoluta na ścieżce wzrostu jako wiodącej globalnej superaplikacji”. W najbliższych tygodniach fintech udostępni klientom usługę do zarządzania subskrypcjami, która „przypomni o upływających terminach darmowych subskrypcji próbnych i pomoże pozbyć się zbędnych (...) jednym kliknięciem”.

Ponadto fintech wykorzysta kapitału do rozwoju narzędzia Rewards — algorytmu rozpoznającego ulubione marki klienta i oferującego mu personalizowane rabaty, obniżki i cashback. W zeszłym tygodniu Revolut udostępnił na swojej platformie w USA handel kryptowalutami, umożliwiając amerykańskim klientom kupno, przechowywanie i sprzedaż Bitcoina i Ethereum jednym kliknięcie w aplikacji.

2 tys. - tyle osób zatrudnia Revolut w 23 biurach na świecie, m.in. w Krakowie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane