Richemont dał do zrozumienia, że skupi się na rozwoju własnych marek biżuterii. We wrześniu szwajcarska spółka przejęła włoskie Buccellati za 230 mln EUR.
- Kiedy ma się trzy najlepsze marki w branży jubilerskiej lepiej skupić się na ich umocnieniu – powiedział Burkhart Grund, dyrektor finansowy Richemont.
Większość analityków uważa, że szwajcarska spółka, zasobna w tylko 1,8 mld EUR gotówki, musiałaby dokonać dużego wysiłku aby zebrać pieniądze na kontrofertę przejęcia amerykańskiego Tiffany & Co. Grund przypomniał, że Richemont nigdy nie sprzedawał akcji aby sfinansować akwizycję.
Francuskie LVMH podobno zaoferowało przejęcie za 14,5 mld USD Tiffany & Co. Niedawno Reuters informował, że amerykańska spółka miała zasygnalizować gotowość do negocjacji oferty dopiero po jej podwyższeniu z obecnych ok. 120 USD za akcję.