Roblox przed debiutem chwali się i ostrzega

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 03-03-2021, 07:55

Roblox, amerykańska platforma z grami, której akcje mają wejść na giełdę pod koniec marca oczekuje mocnej zwyżki przychodów w pierwszym kwartale tego roku. Jednak kolejne miesiące nie mają być już tak dobre, informuje Reuters.

Gabby Jones/Bloomberg

Projekcja kalifornijskiej spółki zakłada, że w pierwszych trzech miesiącach 2021 r. przychody wyniosą od 320 mln do 335 mln USD co oznaczać będzie wzrost rzędu 98-107 proc. względem analogicznego okresu 2020 r.

Platforma, której produkty skierowane są głównie do młodszych graczy była beneficjentem restrykcji wymuszonych wybuchem pandemii koronawirusa. Firma odnotowała bowiem gwałtowny wzrost zainteresowania swoją ofertą w internecie z przybywającą w dwucyfrowym tempie przez miesiące liczbą nowych użytkowników.

Dzienna liczba aktywnych użytkowników wzrosła o 85 proc. w 2020 r. zaś ilość czasu spędzanego przez nich na platformie zwiększyła się ponad dwukrotnie.

Roblox oczekuje, że w I kwartale dzienna liczba aktywnych użytkowników wyniesie od 37,6 do 39,6 mln co daje wzrost rzędu 59-68 proc. licząc rok do roku. Prognoza na kolejne miesiące jest już znacznie słabsza. Mimo spodziewanego wzrostu liczby użytkowników od 3 do 9 proc. całkowita liczba spędzonych przez nich godzin może spaść w II kw. nawet o 11 proc.

Firma szykuje się do bezpośredniego wejścia na giełdę unikając oferty IPO. Musiała przyjąć takie rozwiązanie z powodu uwag jakie Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) miała odnośnie niejasności z księgowaniem przez spółkę przychodów ze sprzedaży wirtualnej waluty na platformie tzw. robuxów.

W całym 2021 r. Roblox spodziewa się osiągnąć przychody na poziomie 1,44 do 1,52 mld USD.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane