Robyg wreszcie na podium

KZ, EG
opublikowano: 01-04-2014, 00:00

Dobry zarząd to podstawa sukcesu dewelopera — uważają eksperci.

III MIEJSCE

Kiedyś musi być ten pierwszy raz. Dopiero w piętnastej edycji rankingu Giełdowa Spółka Roku przedstawiciel sektora deweloperskiego — od kilku lat jednego z najliczniej reprezentowanych na rodzimym parkiecie — znalazł się w czubie zestawienia. Nawet w szczycie branżowej hossy — w 2006 r. — GTC tylko otarło się o podium. Robyg w rok wykonał potężny skok, bo awansował z końca pierwszej setki rankingu za 2012 r., a równolegle został liderem sprzedaży mieszkań w Polsce — w 2013 r. znalazł chętnych na ponad 1,7 tys. lokali. To był rok sukcesów — uznali eksperci, którzy wystawili deweloperowi najwyższe noty nie tylko w tej kategorii, ale także w innej, w której prosiliśmy o ocenę kompetencji zarządu. Wysoko oceniono także relacje z inwestorami, a relatywnie niższe oceny spółka otrzymała w kategoriach „jakość produktów i usług” oraz „perspektywy rozwoju”. To nie przeszkodziło w tym, by akcje dewelopera okazały się jednymi z trzech, które ankietowani przez TNS Polska analitycy i maklerzy najchętniej poleciliby znajomym.

— Robyg jest transparentny, zwiększył skalę działalności i poprawił wyniki, co finalnie przełożyło się na wyraźny wzrost wartości rynkowej spółki w ubiegłym roku. Zapowiedzi zarządu się materializują i nie ma przykrych niespodzianek. Perspektywy dla spółki są dobre, wyniki powinny się poprawiać w najbliższych latach, choć aby wyraźnie zwiększyć skalę sprzedaży, spółka musiałaby rozważyć rozbudowanie swoich struktur. Nie należy jednak zapominać, że Robyg charakteryzuje się obecnie prawie dwukrotnie wyższą efektywnością sprzedaży niż średnia dla konkurencji — mówi Cezary Bernatek z BESI.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ, EG

Polecane