Roca przejmuje producenta mebli łazienkowych

Paulina Karpińska
  • Paulina Karpińska
opublikowano: 05-03-2021, 18:55

Dzięki przejęciu Royo grupa chce stać się światowym liderem w produkcji mebli łazienkowych.

Grupa Roca, zajmująca się projektowaniem, produkcją i sprzedażą rozwiązań do przestrzeni łazienkowych, kupiła 75 proc. udziałów w Royo Group, specjalizującej się w produkcji mebli łazienkowych.

Przejęcie to pokłosie strategii grupy, polegającej na tworzeniu wyspecjalizowanych centrów rozwoju dla różnych kategorii produktów łazienkowych. Do tej pory Roca miała 78 zakładów produkcyjnych i działała na ponad 170 rynkach na pięciu kontynentach. Royo natomiast jest europejskim liderem w produkcji mebli łazienkowych.

W Polsce Roca ma fabrykę ceramiki sanitarnej w Gliwicach i urządzeń kąpielowych w Gryficach, które realizują projekty dla całego świata. Teraz dołączą do nich dwie fabryki mebli: Elita i Maximus Trading w Sztumskim Polu.

- Spółka Elita jest jednym z czołowych producentów mebli łazienkowych i ich głównym dostawcą. Dzięki dołączeniu jej do grupy Roca rozszerzymy wachlarz produktów. Naszym celem jest dostarczanie klientom kompleksowego wyposażenia łazienek produkowanego we własnych fabrykach. Takie działanie pozwoli polepszyć jakość obsługi i przyspieszyć wprowadzanie nowych rozwiązań. Elita będzie produkować meble nie tylko dla Roki Polska, ale również dla innych rynków. Chcemy osiągnąć pozycję światowego lidera w tym segmencie, a połączenie sił zdecydowanie nam w tym pomoże – mówi Jacek Różycki, dyrektor generalny krajowej spółki.

Spółki nadal będą funkcjonowały jako dwa odrębne podmioty. Obecnie nie są przewidziane również żadne zmiany personalne.

Po połączeniu grupa Roca przewiduje globalny obrót na poziome 173 mln EUR w produkcji mebli łazienkowych i wytwarzanie blisko dwóch milionów sztuk mebli rocznie w dziewięciu centrach produkcyjnych w Hiszpanii, Portugalii, Polsce, Czechach, Rosji, Chinach i Brazylii.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Karpińska

Polecane