Rolex oddaje głos publiczności

Producent luksusowych szwajcarskich zegarków po raz kolejny rozdaje nagrody. Tym razem o werdykt prosi internautów

Rolex Awards przyznawane są od ponad czterech dekad. Nagrody trafiają do naukowców i odkrywców, którzy mają nieszablonowe pomysły, odwagę i robią coś, co — jakkolwiek patetycznie to brzmi — może zmienić świat. Głosuje jury składające się z wybitnych ekspertów. W tym roku może to zrobić każdy z nas.

GLOBALNE PROJEKTY:
GLOBALNE PROJEKTY:
Sara Saeed rozwija telemedycynę w Pakistanie, Miranda Wang pracuje nad metodami recyklingu w Kanadzie, a Brian Gitta chce walczyć ze śmiercionośną malarią w Ugandzie i Kenii. Głosowanie na stronie internetowej Rolex Awards potrwa do 12 czerwca.
Fot. ARC

Do jury należy 10 osób, ale głosów jest 13. Trzy pozostałe uzupełniają menedżer producenta zegarków, osoba oddelegowana przez National Geographic Explorers Festival, podczas którego prezentowane są przełomowe pomysły finalistów, i — po raz pierwszy w historii — głos publiczności. Rebecca Irvin, która kieruje programem nagród Rolex Awards for Enterprise, przyznaje jednak, że werdykt opinii publicznej na pewno będzie miał większą wagę niż tylko 1 do 13. Publiczność może wreszcie głosować, bo ktoś w szwajcarskiej firmie zorientował się, że nagroda nie jest powszechnie znana.

— To jedna z najstarszych i najbardziej prestiżowych nagród korporacyjnych. Szkoda, że ludzie nie mają o niej większej wiedzy — powiedziała Rebecca Irvin agencji Bloomberg.

Szwajcarski potentat zegarkowy przyznaje nagrody od 1976 r. Każdego roku na listę wyróżnionych trafia pięć osób pracujących nad projektami z dziedziny nauki, zdrowia, technologii i eksploracji. Nie chodzi zresztą tylko o prestiż i dobry wpis w CV. Zwycięzcy otrzymują czeki po 200 tys. CHF, dostęp do sieci mentorów i oczywiście zegarek marki Rolex.

W tym roku lista finalistów zawiera 10 nazwisk wyłonionych z 957. Rolex szuka ludzi prezentujących ducha przedsiębiorczości i namiętną chęć realizacji swoich celów. Przykładem jest Sara Saeed, która rozwija e-kliniki w Pakistanie. To system usług telemedycznych, łączący lekarki pracujące z domu z pacjentami terenów wiejskich. Miranda Wang opracowuje metodę recyklingu tworzyw sztucznych, które się temu nie poddają. Brian Gitta natomiast jest informatykiem, którego zespół opracował urządzenie wykrywające malarię bez konieczności pobierania próbek krwi.

Do tej pory nagrody trafiły do 140 osób, więc każdy kolejny zwycięzca otrzymuje bilet wstępu do elitarnego klubu. Najmłodszy laureat miał 24 lata, najstarszy 74. Rolex przyjął w ciągu kilku dekad blisko 33 tys. zgłoszeń od osób ze 190 krajów.

— Pieniądze nie są najważniejszą częścią nagrody, tak naprawdę chodzi o uznanie i prezentację — podkreśla Rebecca Irvin

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane