Rolex oddaje głos publiczności

Producent luksusowych szwajcarskich zegarków po raz kolejny rozdaje nagrody. Tym razem o werdykt prosi internautów

Rolex Awards przyznawane są od ponad czterech dekad. Nagrody trafiają do naukowców i odkrywców, którzy mają nieszablonowe pomysły, odwagę i robią coś, co — jakkolwiek patetycznie to brzmi — może zmienić świat. Głosuje jury składające się z wybitnych ekspertów. W tym roku może to zrobić każdy z nas.

Sara Saeed rozwija telemedycynę w Pakistanie,
Miranda Wang pracuje nad metodami recyklingu w Kanadzie, a Brian Gitta chce
walczyć ze śmiercionośną malarią w Ugandzie i Kenii. Głosowanie na stronie
internetowej Rolex Awards potrwa do 12 czerwca.
Zobacz więcej

GLOBALNE PROJEKTY:

Sara Saeed rozwija telemedycynę w Pakistanie, Miranda Wang pracuje nad metodami recyklingu w Kanadzie, a Brian Gitta chce walczyć ze śmiercionośną malarią w Ugandzie i Kenii. Głosowanie na stronie internetowej Rolex Awards potrwa do 12 czerwca. Fot. ARC

Do jury należy 10 osób, ale głosów jest 13. Trzy pozostałe uzupełniają menedżer producenta zegarków, osoba oddelegowana przez National Geographic Explorers Festival, podczas którego prezentowane są przełomowe pomysły finalistów, i — po raz pierwszy w historii — głos publiczności. Rebecca Irvin, która kieruje programem nagród Rolex Awards for Enterprise, przyznaje jednak, że werdykt opinii publicznej na pewno będzie miał większą wagę niż tylko 1 do 13. Publiczność może wreszcie głosować, bo ktoś w szwajcarskiej firmie zorientował się, że nagroda nie jest powszechnie znana.

— To jedna z najstarszych i najbardziej prestiżowych nagród korporacyjnych. Szkoda, że ludzie nie mają o niej większej wiedzy — powiedziała Rebecca Irvin agencji Bloomberg.

Szwajcarski potentat zegarkowy przyznaje nagrody od 1976 r. Każdego roku na listę wyróżnionych trafia pięć osób pracujących nad projektami z dziedziny nauki, zdrowia, technologii i eksploracji. Nie chodzi zresztą tylko o prestiż i dobry wpis w CV. Zwycięzcy otrzymują czeki po 200 tys. CHF, dostęp do sieci mentorów i oczywiście zegarek marki Rolex.

W tym roku lista finalistów zawiera 10 nazwisk wyłonionych z 957. Rolex szuka ludzi prezentujących ducha przedsiębiorczości i namiętną chęć realizacji swoich celów. Przykładem jest Sara Saeed, która rozwija e-kliniki w Pakistanie. To system usług telemedycznych, łączący lekarki pracujące z domu z pacjentami terenów wiejskich. Miranda Wang opracowuje metodę recyklingu tworzyw sztucznych, które się temu nie poddają. Brian Gitta natomiast jest informatykiem, którego zespół opracował urządzenie wykrywające malarię bez konieczności pobierania próbek krwi.

Do tej pory nagrody trafiły do 140 osób, więc każdy kolejny zwycięzca otrzymuje bilet wstępu do elitarnego klubu. Najmłodszy laureat miał 24 lata, najstarszy 74. Rolex przyjął w ciągu kilku dekad blisko 33 tys. zgłoszeń od osób ze 190 krajów.

— Pieniądze nie są najważniejszą częścią nagrody, tak naprawdę chodzi o uznanie i prezentację — podkreśla Rebecca Irvin

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu